افزایش حجم مبادلات ایران و کره به ۱۰ میلیارد دلار

کیم سئونگ هو در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مازندران از استان‌های زیبای ایران است که مناظره زیبا، وجود کوه و دریا فضا را برای فعالیت‌های متعدد مساعد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این سفر از نزدیک با مردم مازندران برخورد داشتیم که مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم هستند، افزود: مزارع پرورش ماهی خاویار، کارخانجات تولیدی، صنعتی، مرکز تولید ماشین‌های کشاورزی و گل و گیاه در این سفر بازدید شد هر چند این تولیدات را در کره جنوبی کم داریم و می‌توانیم با مازندران و ایران به همکاری دو طرفه برسیم.

سفیر کره جنوبی در ایران با بیان وجود مراکز متعدد گردشگری در مازندران، تصریح کرد: امید داریم در آینده با ورود کره‌ها فضا برای استفاده و بهره‌گیری از مناظر دیدنی و طبیعت بی‌نظیر فراهم شده و مبادلات نیروی انسانی پایه‌ای بر ترکیب ایران و کره افزوده شود.

این مسئول با بیان اینکه طی سفر سال گذشته رئیس جمهور کره جنوبی به ایران و دیدار با روحانی، یادآور شد: بعد از این سفر حجم مبادلات بین این دو کشور بالا رفته است به طوری که از ابتدای ماه ژانویه تا ۱۳ اکتبر شاهد افزایش حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار بودیم.

سئونگ هو با اشاره به بازدید از دو واحد تولیدی کشاورزی و صنعتی در آمل، بیان کرد: حمایت سفارت کره در تهران از توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی و ارتباط شرکت‌های خصوصی با این کشور در دستور کار جای دارد.

وی با اعلام اینکه روابط دو کشور ایران و کره جنوبی اگرچه ظاهر مستحکم دارد ولی پایه‌های آن در فعالیت بخش خصوصی باید بیشتر تقویت شود، گفت: توسعه روابط میان دو کشور ایران و کره جنوبی با تقویت بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا