تأکید استاندار بر لزوم برپایی نماز جماعت در ادارات مازندران/ اسلامی: همه ادارات استان باید دارای امام جماعت باشند

صبح امروز سومین اجلاس استانی نماز و فضای مجازی در محل سالن همایش دانشگاه کشاورزی و علوم طبیعی مازندران با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

محمد اسلامی استاندار مازندران که یکی از سخنرانان این اجلاس بود، موضوع نماز را با اهمیت برشمرد و اظهار کرد: حضور در این‌گونه همایش‌ها با عنوان نماز، خود سعادت می‌خواهد و باید در کنار کار، در عمل نیز نشان دهیم و این فریضه را اجرا و عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بهتر است در دستگاه‌ها و ادارات اجرایی، ظرفیت نماز‌خوانی بین کارمندان و ارباب‌رجوع را بالا ببریم، افزود: در دستگاه‌های اجرایی استان متأسفانه این‌طوری است که کسانی می‌روند نماز که کار کمتری دارند و کسانی که کار دارند نماز نمی‌روند، این موضوع در استان باید خاتمه پیدا کند، مسئول، کارمند، رئیس با شنیده شدن صدای اذان، نماز را برپا کنند.

استاندار مازندران تأکید کرد: با توجه به لزوم برگزاری نماز جماعت در تمامی ادارات استان، بهتر است تمامی ادارات ما با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان، دارای امام جماعت باشند و فریضه نماز به‌صورت جماعت برگزار شود.

اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها به بهانه‌های مختلف تلاش دارند که صدای اذان را کم کنند، اضافه کرد: صدای اذان آرام‌بخش است و نباید جلوی پخش آن‌ را در ادارات و سازمان‌ها بگیریم.

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000328/nf00328859-2.jpg

وی با اشاره به فضای مجازی و اهمیت آن برای دشمن، عنوان کرد: دشمن از دشمنی برای مقابله با اسلام پنهان‌کاری نمی‌کند و هدف مهم‌شان موضوع خانواده است، که امروز با استفاده از فضای مجازی در این مسیر قدم برداشته است.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: شاهد هستیم که فضای مجازی امروز بیشتر از فضای حقیقی مورد توجه قرار دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد تا مقابل رخنه و فتنه دشمنان را بگیریم.

اسلامی متذکر شد: فضای مجازی کمترین هزینه را دارد و باید تلاش کنیم از این سنگر و جبهه به‌صورت ویژه بهره‌برداری کنیم.

استاندار مازندران در پایان اذعان کرد: امیدواریم آن‌قدر وضعیت در برپایی نماز مطلوب شود که مسجدی با صف‌های خالی نداشته باشیم و در دیار علویان این کار ممکن است.

حجت‌الاسلام عباس‌علی ابراهیمیدبیر ستاد اقامه نماز مازندران نیز در این اجلاس با اشاره به جایگاه انسان، گفت: در شأن انسان نیست که از خداوند متعال فارغ شود و نماز بهترین راه ارتباطی با خداوند است.

وی افزود: اسلام رحمانیت را به جامعه بشری داد و در این راستا، ارتباط با خالق نقطه بسیار مهمی است که خانواده نیز می‌تواند راهگشای این موضوع باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران اظهار کرد: باید به آموزش‌های مختلف دینی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌وپرورش توجه کرد و آموزش باید تخصص توأم با تعهد همراه داشته باشد.

ابراهیمی تصریح کرد: فضای مجازی آن‌قدر مهم است که رهبر انقلاب ما می‌گوید “اگر رهبر نبودم در سنگر فضای مجازی کاز می‌کردم”، پس باید با استفاده از این ظرفیت نماز را گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نماز ستون دین است و امیدواریم استاندار مازندران همان‌طور که اولین ابلاغیه خود را در راستای تأکید بر برگزاری نماز در ادارات قرار دادند، همچنان حمایت کنند و همه ما می‌دانیم که نماز است که فحشا و منکر را از پیش رو بر می‌دارد.

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000328/nf00328859-1.jpg

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران تأکید کرد: امیدواریم در راستای جلسه‌ ستاد احیای نماز استان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه و سایر مسولان استانی، به بیان چالش‌ها و مشکلات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، نمازخانه‌های بین‌راهی و غیره و حل‌وفصل آن بپردازیم.

ابراهیمی در پایان اذعان کرد: همه باید دست در دست هم دهیم تا نماز را همچنان در ایران اسلامی و مازندران، دیار علویان گسترش دهیم.

وقتی دولتی خانواده خود را نمازخوان نکند، از مردم انتظاری نیست

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز در این همایش اظهار کرد: برای شیعه ننگ است که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته و نسبت به نماز کم‌توجه باشد، این شأن شیعه نیست.

وی تصریح کرد: این تقصیر و قصور به‌دلیل عدم شناخت کافی ما از ائمه اطهار(ع) است و اگر این شناخت به‌درستی انجام می‌شد اجازه ترک نماز را نمی‌دادیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: ترک نماز و بی‌اعتنایی مربوط به ضعف یقین است، بهترین اوقات ائمه(ع) ما خواندن نماز بود و توجه ویژه‌ای به این موضوع داشتند.

این مسئول با اعلام اینکه استفاده از فضای مجازی باید به‌صورت هدفمند باشد، گفت: کشورهای ایجادکننده فضای مجازی نسبت به فیلترینگ کردن و محدودیت این فضا نیز اقدام می‌کنند.

طبرسی با اشاره به مشکلاتی که استکبار در یمن، عراق و سوریه برای مردم ایجاد کرده است، افزود: آیا مشکلات واقعی مردم یمن در فضای مجازی منتشر می‌شود، این همه جنایت در حال انجام است، آنها از ظرفیت مجازی برای توسعه رفتار خبیثانه خویش استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: امکان عدم استفاده از فضای مجازی وجود ندارد ولی باید به‌صورت هدفمند پیگیر این موضوع بود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خاطرنشان کرد: از این فضا باید به‌صورت مناسب استفاده شود، بسیاری در این فضا نسبت به ترویج فرهنگ اسلامی اقدام می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: فضای مجازی را باید در اختیار بگیریم و فرهنگ استفاده از این فضا باید در جامعه نهادینه شود.

http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000328/nf00328859-3.jpg

طبرسی در ادامه خواستار توجه به مسائل پرداخت زکات شد و گفت: اگر نسبت به پرداخت درست زکات توجه شود، زکات بنیه مالیه حکومت است که اگر تقویت می‌شد، جامعه فقیر نداشت.

وی با اعلام اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه ترویج شود، اضافه کرد: امام عصر(عج) با این روش دنیا را اداره می‌کند ولی در حال حاضر چراغ امر به معروف و نهی از منکر خاموش است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه چرا مسئولان استان به نماز توجه ندارند، بیان کرد: نماز جمعه یک نماز حکومتی است، چند نفر از مسئولان استانی در نماز جمعه حضور دارند؟

این مسئول با اعلام اینکه وقتی دولتی خانواده خود را نمازخوان نکند، از مردم انتظاری نیست، افزود: وقتی مردم ببینند که وقت نماز شد پرسنل به سمت نمازخانه‌ها می‌روند این موضوع در جامعه نهادینه می‌شود.

طبرسی با اعلام اینکه در حال حاضر در فضای حقیقی مشکلات جدی داریم، تأکید کرد: اگر فضای حقیقی خودمان را درست کنیم، فضای مجازی ما هم درست می‌شود.

وی یادآور شد: عاشورا و هیأت‌های مذهبی بزرگترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ نماز است و باید از این ظرفیت به نحو مناسب استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا