دوقطبی شدن شورای شهر فریدونکنار در کمتر از ۴ ماه/ بیانیه‌ای که بوی «خودزنی» می‌دهد

بصیرنیوز، این روزها به طور مکرر شاهد انتشار یک بیانیه از سیدجواد قاسمی عضو شورای شهر فریدونکنار در برخی گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی هستیم.

بیانیه‌ای که محتوای آن این بار بر خلاف سایر بیانیه‌های عرف شده که از سوی یک نهاد یا اداره، نهاد یا سازمانی دیگر را هدف قرار می‌داد، خودزنی نام گرفته است و از سوی یک عضو شورای شهر برای دیگر اعضای شورای شهر صادر شده است.

در این بیانیه نکاتی مطرح شده است که در کنار قابل پیگیری و مطرح شدن، دو قطبی و انشقاق میان اعضای شورای شهر را به خوبی به نمایش گذاشته است که برخی کارشناسان شهری آن را خودزنی نام نهادند.

در شورای چهارم که عملکرد نسبت به ادوار دیگر شورای این شهر نامناسب‌تر بود یکدلی و یکدستی ظاهری دیده می‌شد و هر اتفاقی با ۷ رای مثبت یا منفی به ثمر می‌نشست یا رد می‌شد اما زمانی که همگان منتظر وقوع اتفاق‌های بسیار خوب و توسعه این شهر با روی کار آمدن شورای پنجم بودند، همانطور که پیش‌بینی می‌شد زاویه یک عضو شورای شهر از سه عضو دیگر و محافظه‌کاری یک عضو دیگر نمایان شد.

در ابتدا در زیر بیانیه سیدجواد قاسمی عضو شورای شهر فریدونکنار را با هم بخوانیم.

«کلیه اسناد و مدارک مالی که مسئول درآمد و مالی شهرداری فریدونکنار بعد از تغییر و تحول شورا و شهرداری گزارش مکتوب ارائه کردند و به شورای پنجم تحویل دادند بدین شرح است :

مبلغ ده میلیارد و دویست میلیون تومان چک دریافتی؛ مبلغ یک میلیارد و ششصد پنجاه میلیون تومان وجه نقد،یک ویلا در خزرشهر به مبلغ دو و نیم میلیارد تومان و تعداد زیادی زمین و مستغلات و ماشین های سنگین و مبلغ چهار میلیارد تومان کل بدهکاری شهرداری به پیمانکاران،بیمه و اسناد تو راهی می‌باشد.

شورا و شهردار دوره چهارم درمجموع ده میلیارد تومان فقط وجه نقد و چک از خود برجای گذاشته است اما در مقابل شهرهای همجوار تقریبا بابلسر هفتاد میلیارد تومان، امیرکلا هفده میلیارد تومان، محمودآباد سی میلیارد تومان، سرخرود چهار میلیارد تومان، جویبار شش میلیارد تومان و بدون هیچ موجودی ذخیره ای فقط بدهکاری گذاشته‌اند.

در  خصوص نشست خزرشهر با مالکان شش نشست داشتیم که اینجانب فقط یک جلسه را شرکت داشته و به عنوان اعتراض پنج جلسه دیگر را برای دفاع از شهروندان شریف شهرم حضور پیدا نکردم و اعتقادم بر این است که افراد متمول و خوش‌نشین هیچ تفاوتی با شهروندان منطقه ولیعصر، حمزه کبیری، فیروزاباد، صیادان، همت آباد ، بهشتی و غیره ندارند و همه در برابر قانون مساوی هستند.

اما سخنی با رسانه ها، لیدرها و اسپانسرهای مالی بعضی از عزیزان شورا که هزینه سنگینی را برای دوستان خود متحمل شدند باید گفت: بازی شما دیگر تمام شده و دست از سهم خواهی در این شهر بردارید و با برگزاری جلسات پنهانی در بندر که نام و بانی و هدف از آن متعاقبا اعلام خواهد شد راه به جایی نخواهید برد که امروز ما همه بعد از خدا در انظار عمومی هستیم.

و اما تذکر آخر به این افراد فرصت طلب و رانت خوار جهت استحضار مردم شریف فریدونکنار برخی ها دوباره فضا را در شهرداری و شورا آماده دیده اند و درحال ریل گذاری و چیدن مهره های خود در واحدهای حساس شهرداری از جمله واحد عمران، درآمد، ساختمان و غیره میباشند و از ریاست محترم شوراشهر و دستگاه های نظارتی خواستارم که بحث نظارتی خود بر عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر را بیشتر نماید چون امانت دار مردم بوده و غفلت هیچ یک از ما مورد موجه نخواهد بود.

در آینده نزدیک  گزارش کامل از چگونگی انتخاب شهردار و شورا و همچنین عملکرد شورا و #لابی_قدرت و #ثروت که همانند زالو به شهرداری و شورا رسیدند به آگاهی خواهم رساند.

این روشنگری ها برای آگاه شدن مردم از لایه های پنهانی که در این مدت زیاد باعث عقب رفت شهر شده اند ادامه خواهد داشت تا دست خواصی که خون این شهر را میمکند رو شود.

آرزوی توفیق برای همه شما شهروندان شریف فریدونکنار را در سایه همبستگی و اتحاد خواستارم.

سیدجواد قاسمی کناری عضو شورا اسلامی شهر فریدونکنار/ ششم آذر ماه هزار سیصد و نود و شش»

این بیانیه از کانال تلگرامی کناری‌ها دریافت شد.

اما صرف درستی یا نادرستی برخی ادعاهای مطرح شده در این بیانیه که قابل پیگیری و بررسی است و بصیرنیوز در روزهای آینده به جهت آگاهی افکار عمومی و با نگاه برابر این فرصت را در اختیار تمامی افرادی که خواهان شفاف‌سازی تمامی مسائل شهری است، می‌دهد، باید گفت بهتر نیست به جای اینکه این دعواهای داخلی در همان داخل باقی می‌ماند و به بیرون درز نمی‌کرد.

نکته بعدی آنکه آیا پرداختن به این موضوع‌ها موجب اتلاف انرژی از سوی اعضای شورای شهر و از دست رفتن موقعیت خدمت نمی‌شود.

به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر باید به جای پیگیری منافع شخصی و هرگونه تنش‌زایی در سطح فریدونکنار به دنبال عمران و آبادانی این شهر باشند و از بگومگوهای بی‌مورد که تنها زمان بر و هدردهنده انرژی است خودداری کنند چرا که مردمپس از ۴ سال آنها را به قضاوت می‌نشینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا