واکنش انصارالله به کودتای علی عبدالله صالح

به گزارش بصیرنیوز، رهبر جنبش انصارالله یمن در واکنش به کودتای علی عبدالله صالح اعلام کرد که سرکرده شبه‌نظامیان متجاوز منفعت وطن و امنیت کشور و جان مردم را به هیچ وجه در نظر ندارد.

به گزارش المیادین، عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن امروز (شنبه) در سخنرانی در واکنش به تحولات این کشور گفت: شبه‌نظامیان جنایتکار با حمایت از گروه‌های سیاسی که امروز موضعشان برملا شد، دست به تجاوزهای در صنعا می‌زنند.

وی افزود: سخنرانی علی عبدالله صالح بد و ناموفق بود و پس از این سخنرانی، طرف‌های متجاوز از آن استقبال کردند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: ما از نیروهای امنیتی و نیروهای پشتیبان پس از موفقیتشان در تأمین امنیت صنعا قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: برخی گروه‌ها برای آشوب و کشتار و جنایت در چارچوب یک طرح خرابکارانه جنایتکارانه‌ای که توجیهی ندارد، تلاش می‌کنند.

رهبر جنبش انصارالله خاطرنشان کرد: در سخنرانی سرکرده شبه‌نظامیان متجاوز هیچ صحبتی از تأکید بر حفظ امنیت و ثبات یمن مطرح نشد.

وی افزود: صحبت ما زمانی که به امنیت و ثبات و دوری از جنگ و توقف فتنه فراخواندیم، شفاف و مشخص بود.

عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: افراد مخلص در کنگره ملی را می‌ستاییم و کسانی را که برای تخریب وضعیت امنیتی دارای ثبات تلاش می‌کنند، محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما از یک محنت می‌گذریم و تلاش‌های ما برای جلوگیری از وقوع هر تنشی در پایتخت ادامه دارد. ما به ساکنان صنعا می‌گوییم که در کنار شما هستیم و تمام تلاش خود را برای تثبیت امنیت و ثبات خواهیم کرد.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: سخنرانی علی عبدالله صالح افراد را به فتنه فرامی‌خواند. در این سخنرانی به هیچ وجه امنیت و مصلحت وطن و زندگی مردم در نظر گرفته نشده است. رهبر شبه‌نظامیان متجاوز و هم‌پیمانانش اذعان دارند که این تجاوز ظالمانه است و تمامی یمن را هدف قرار گرفته است. آنچه در صنعا رخ می‌دهد، یک تجاوز باطل است و کسانی که پشت آن هستند نیز به این امر اذعان دارند.

وی افزود: پس از سخنرانی رهبر شبه‌نظامیان متجاوز، آنچه در صنعا رخ می‌دهد، یک گام برملا شده و رسوا شده است.

رهبر جنبش انصارالله یمن اظهار کرد: شبه‌نظامیان متجاوز با دستور و در چارچوب تحرکات کشورهای متخاصم علیه یمن فعالیت می کنند. شبه‌نظامیان متجاوز تفنگ‌های خود را به سمت کشور خود و مردم خود در صنعا نشانه گرفتند.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: شبه‌نظامیان متجاوز یمنی‌ها در سایر شهرها را برای جنگ تحریک می‌کنند و آنها پس از آن که بسیار از پشت به ما خنجر زدند، برای ریختن خون‌های بیشتری به پیش می‌روند.

وی افزود: مشکل ما با افراد شریف در کنگره ملی نیست بلکه مشکل ما با شبه نظامیان متجاوز است. ما مجبور هستیم که علیه تجاوز بایستیم و از شبه‌نظامیان می‌خواهیم که تجاوز خود را متوقف کنند. ما افراد خردمند و شریف در کنگره ملی و در سراسر یمن را میان خود و متجاوزان به عنوان حکم قرار می‌دهیم.

عبدالملک الحوثی گفت: رسانه‌های ائتلاف متجاوز به نفع موضع شبه‌نظامیان متجاوز بر طبل جنگ می‌کوبند. کشورهای ائتلاف از اقدامات شبه‌نظامیان متجاوز استقبال کردند و این از حقیقت پرده برمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: من از رهبر شبه‌نظامیان متجاوز می‌خواهم تا از این تجاوز خود علیه یمن صرف نظر کند. اقداماتی که توسط شبه‌نظامیان متجاوز صورت می‌گیرد، به نفع کشورهای ائتلاف متجاوز است. شبه‌نظامیان متجاوز در امنیت و ثبات اختلال ایجاد کرده و دست خود را به سمت نیروهای ائتلاف متجاوز دراز کردند.

رهبر جنبش انصارالله تأکید کرد: همگان برای ناکام گذاشتن این فتنه باید همکاری کنند.

رهبر انصارالله تصریح کرد: آزادگان در یمن پیروز خواهند شد و احتیاط بیش از حد بایسته نیست. شبه‌نظامیان تلاش کردند که راه‌های امدادرسانی برخی از جبهه‌ها را ببندند اما شکست خوردند. باید به حمایت از جبهه‌ها ادامه داد؛ چرا که این آخرین برگ در دست نیروهای ائتلاف متجاوز است. آنچه رخ داد، بسیار برای ما دردناک بوده است و ما خواهان این امر نبودیم. وظیفه ما ایستادن در کنار دولت برای ناکام گذاشتن فتنه است.

وی با بیان اینکه در اظهارات شبه‌نظامیان متجاوز هیچ تعهد در قبال صنعا دیده نشد، تصریح کرد: از شما می‌خواهم که از موضع زشت و غیر مسئولانه خود صرف نظر کنید و بازگردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا