بیانیه انصارالله یمن درباره حوادث صنعا

به گزارش بصیرنیوز، انصارالله یمن با صدور بیانیه ای ضمن واکنش به حوادث صنعا، اولویت در برهه کنونی را مقابله با دشمن و طرح های آن و ادامه نبرد کرامت و استقلال دانست.

به گزارش العهد، دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: ما حامی بسط امنیت در صنعا هستیم. ما به عقلای کنگره مردمی و نقش آنها در نجات حزب و کشور تکیه داریم.

انصارالله یمن بیان کرد: حکمای یمن مسئولیت پذیر باشند و تلاش های خود را برای ممانعت از پیچیدگی اوضاع به کار گیرند. پایداری ملت یمن و جانفشانی بزرگ آن در برابر دشمن و محاصره هر اندازه که حجم توطئه باشد، تباه نخواهد شد. اولویت همچنان مقابله با دشمن و طرح های آن و ادامه نبرد کرامت و استقلال است.

در این بیانیه آمده است: دشمنان به فروپاشی یمن از داخل دلبسته اند و این پس از ناتوانی آنها از خارج و از طریق لشکرکشی بوده است. اولویت همچنان مقابله با دشمن و طرحهای آن و ادامه نبرد کرامت و استقلال است. صالح از غوغاسالاری به تعدی به نیروهای امنیتی بدون هیچ دلیلی رسیده است. صالح کشور را به سوی وضعیتی سوق می دهد که دشمن از اجرای آن عاجز بود. وقایع ثابت کرده است که صالح ماهیت خیانت، فریب و منفعت طلبی دارد. از تاریخ صالح غافل نیستیم و اجازه داده ایم که خودش وضعش را آشکار کند. بر مشارکت طبق ظاهر امور ایمان داشتیم . این عجیب نیست که صالح شراکتی که هیچگاه به آن ایمان نداشته است برهم بزند.

دفتر سیاسی انصارالله یمن بیان کرد: شگفت و ناگهانی نیست که صالح شراکتی که به آن پایبند نبوده است را برهم بزند و مواضع سابق آن صوتی و شراکت عملی و فعلی با ائتلاف ضد یمن بوده است. از زمان توافق شراکت در ۲۰۱۶ برای اداره امور کشور به منظور مقابله با تجاوز و محاصره؛ از صالح و گروه غوغاسالارش جز به بن بست کشاندن امور، سستی در جنگ، فته افکنی و خنجر زدن از پشت صادر نشده است. رفتار منحرف وی در راستای دلبستن دشمنان به نابودی یمن از داخل پس از لشکرکشی و ناکامی دشمنان در برابر پایداری و ایستادگی ارتش و کمیته های مردمی یمن بود.

در این بیانیه آمده است: آنها از مشغول بودن ملت به جبهه های جنگ و تمایل ما برای ثبات داخلی بهره بردند و آنها به هیچ توافقی پایبند نیستند و به حماقت خود ادامه می دهند و این حماقت به تعدی به نیروهای امنیتی طی روزهای و ساعات گذشته رسیده است و دهها نفر از نیروهای امنیتی کشته و زخمی شده اند و همه تلاش خود را برای به شکست کشاندن جشن ولادت پیامبر به کار بستند. کسی که به مقابله با خطری که حال حاضر و آینده یمن را تهدید می کند بر می خیزند در راستای دامن زدن به جنگ داخلی حرکت نمی کند. اولویت در حال حاضر دشمن و طرح های پلید آن و ادامه نبرد عزت، کرامت و استقلال با عزم یمنی هاست.

انصارالله خطاب به صالح و هم حزبی های وی بیان کرد: ملحق شدن ما به اردوگاه دشمن و اشغالگران مبارک باشد و بیانیه های استقبال صادره از پایتخت های دشمن را تبریک می گوییم. باید بدانید که ملت یمن دوره تن دادن به خدشه دار شدن کرامت خود از سوی آل سعود و اذناب آمریکا را پشت سر گذاشته است. آغوش عربی خیالی به آغوش عبری-آمریکایی رسیده است که رهبر حزب کنگره به سوی آن شتافته است تا مجری طرحی با هدف نابودی یمن و خاموش کردن ندایی باشد که ضد هیمنه آمریکا و اسرائیل است. رئیس حزب کنگره بیشتر از دیگران انصارالله و ارتش و اخلاق آنها در صلح و جنگ را می شناسد و خود را به اشتباهی افکنده که خطرناکترین در طول تاریخ معروفش است و باید تبعات آنچه ابوظبی و ریاض وی را به آن سوق داده اند، بپذیرد.

در این بیانیه آمده است: ما از عقلای کنگره ملی می خواهیم که نقش آفرینی کنند و حزب و کشورشان را مسیری که بر عکس منفعت یمن و کرامت، عزت و استقلال آن است نجات دهند. ما حامی بسط امنیت در داخل صنعا و مقابله با هر تعدی گری و بازگشت آرامش به پایتخت هستیم. ما به خون شهیدان و زخمی شدگان وفادار می مانیم و اجازه پایمال شدن آن را نمی دهیم و پایتخت های دشمن بهای سنگینی به خاطر این حماقت خواهند داد و اوضاع پس از این مشابه قبل نخواهد بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا