واکنش ایران به حادثه تروریستی پیشاور

به گزارش بصیرنیوز،سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حادثه تروریستی پیشاور گفت: تروریسم به هیچ گونه اصول اخلاقی و انسانی معتقد و پایبند نیست.

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان، با محکوم کردن حمله تروریستی و وحشیانه به خوابگاه دانشگاه کشاورزی پیشاور در پاکستان که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها تن از دانشجویان این دانشگاه شد و ابراز همدردی با دولت، ملت و خانواده قربانیان این حادثه تروریستی، اظهارداشت: گروه های تروریستی تنها برای تحقق اهداف شوم خود و بیش از هر چیز برای ابراز وجود دست به هرگونه اقدام فجیع غیرانسانی می زنند و در این راه، نه به قداست و احترام مساجد و اماکن مذهبی توجه دارند و نه حرمت اماکن علمی مانند دانشگاه را نگاه می دارند.

وی افزود: آنها برای رسیدن به اهداف و نیات پلید خود از قربانی کردن انسان های بیگناه و کشتار زنان و کودکان در اماکن عمومی و عبادتگاه ها، دانشجویان در دانشگاه ها و خوابگاه ها پروایی ندارند؛ در چنین شرایطی، آنچه که می تواند رمز موفقیت و پیروزی ملت ها باشد، حفظ هوشیاری و هوشمندی و وحدت در برابر اقدامات و سیاست های گروه های تروریستی و حامیان آنهاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: لازم است در کنار مبارزه سخت با تروریست ها و در راستای مبارزه فرهنگی با ریشه های تروریسم، دانشجویان و دانش پژوهان به عنوان نیروهای بالنده و آگاهی بخش در جهان، با تمام توان در شناسایی و معرفی ریشه ها، حامیان، مولدین و مروجین این پدیده خطرناک ضد بشری تلاشی کارساز و موثر داشته باشند.

گفتنی است، روزگذشته ۳ فرد مسلح به خوابگاه دانشگاه کشاورزی شهر پیشاور واقع در ایالت «خیبر پختونخواه» پاکستان حمله کردند؛ در این حمله ۹ نفر کشته و ۳۵ تن زخمی شدند که ۲ نفر از آنها نیروهای امنیتی پاکستان هستند.

گروه تروریستی «تحریک طالبان» از شاخه های جدا شده گروه طالبان، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا