تشکیل شبکه پزشکان درمانگر بیماری ایدز

به گزارش بصیرنیوز،رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر این که برنامه پیشگیری از اچ آی وی از اولویت‌های اول وزارت بهداشت است، افزود: ۲۶ درصد بودجه مبارزه با ایدز کشور به برنامه پیشگیری از این بیماری اختصاص دارد.

دکتر محمد مهدی گویا در همایش روز جهانی مبارزه با ایدز ضامن موفقیت برنامه مبارزه با ایدز در کشور را داشتن یک برنامه منسجم با رهبری واحد با مشارکت همه سازمان‌ها اعم از دولتی و غیر دولتی و از همه مهم‌تر مشارکت مردمی و حمایت همه جانبه از این برنامه بیان کرد و گفت: برای این برنامه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت گرفت و کمیته کشوری نظارت بر اجرای برنامه پیشگیری و کنترل اچ آی وی تشکیل و با نهایت قدرت و توان کار خود را پیش می‌برد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل پنج کمیته فنی برای تدوین استانداردهای اجرایی، افزود: در تمام استان‌ها کمیته استانی شکل گرفته است که اقدامات اجرایی را هدایت می‌کنند.

گویا، یکسان‌سازی دستورالعمل‌های اجرایی و تعیین استاندارد فرایندهای اجرایی برای همه شرکای برنامه مبارزه با ایدز را از اهداف کمیته نظارت بر اجرای این برنامه بیان کرد و افزود: برنامه مدون پایش و ارزشیابی برنامه، پایش روند انتقال و تصمیم‌گیری در رابطه با مداخلات آینده، تامین منابع مالی و حمایت از توانمندسازی جامعه از دیگر اهداف این کمیته است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر این که برنامه پیشگیری از اچ آی وی از اولویت‌های اول وزارت بهداشت است، افزود: ۲۶ درصد بودجه مبارزه با ایدز کشور به برنامه پیشگیری از این بیماری اختصاص دارد. ما استراتژی خود را مبتنی بر برنامه‌های پیشگیری ترکیبی قرار داده‌ایم و در برنامه پیشگیری از ایدز انقلابی بوجود آوردیم و همه امکانات خود را بسیج کردیم.

وی ادغام برنامه‌های پیشگیری در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه را یکی از موارد انقلاب در برنامه پیشگیری از بیماری ایدز بیان کرد و گفت: استفاده از همسانان و صاحبان رفتارهای پرخطر در برنامه پیشگیری جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و در حوزه پیشگیری برای نوجوانان و جوانان رنگ و بویی تازه دادیم و کمپین‌های خیابانی در بسیاری از نقاط کشور ایجاد کردیم.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به بازنگری برنامه‌های کاهش آسیب از نظر کیفی، گفت: مداخلات تغییر رفتار مبتنی بر شواهد به صورت محل جمعیت ( location population) در دست انجام است و پیشگیری از انتقال اچ ای وی از مادر به کودک تحول چشمگیری پیدا کرد.

بنابر اعلام وب‌دا، گویا، همچنین در خصوص برنامه‌های درمان در حوزه ایدز، به بازنگری برنامه مراقبت و درمان اشاره کرد و گفت: تقویت مراقبت و درمان سرپایی را در اولویت برنامه خود قرار داده ایم و با تشکیل شبکه پزشکان درمانگر ایدز امکان دسترسی به خدمات درمان استاندارد را فراهم آوردیم.

وی در پایان با اشاره به تهیه دستورالعمل جدید کشوری درمان اچ آی وی، گفت: سیاست تشخیص و درمان جایگزین سیاست‌های قبلی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا