پرسپولیس؛ ذوب‌آهن و طلسم را یکجا به آتش کشید

به گزارش بصیرنیوز،ادامه دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر کشور که روز جمعه برگزار شد، ذوب‌آهن در توفان پرسپولیسی‌ها غرق شد.

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری سه بازی خاتمه یافته و با شکست سنگین ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس و قهرمانی نیم فصل سرخ پوشان پایتخت همراه شد.

شکست سنگین ذوب‌آهن در جهنم آزادی

ذوب‌آهن در این فصل نتوانسته بازی‌های دلپذیر فصل قبل را به نمایش گذاشته و انتظارات را برآورده کند و در این دیدار تن به شکست تلخ و سنگین ۴ بر صفر داد.

شکست تلخ هفته گذشته برابر فولاد و نتایج ضعیف این تیم در طول لیگ سبب اعتراض و نگرانی منتقدان و هواداران این تیم برای چگونگی حضور در آسیا شده بود، درسمت مقابل، پرسپولیس در ادامه روند موفقیت‌های خود با پیروزی بازی فینال گونه هفته پیش برابر پارس جنوبی انگیزه و روحیه بسیاری برای تثبیت قهرمانی نیم فصل در این بازی داشت.

ذوب‌آهن در این دیدار سعی بر ارائه یک بازی تهاجمی داشت اما شروع طوفانی و پر قدرت پرسپولیس این فرصت را از آن‌ها گرفت، شاگردان برانکو از همان دقایق ابتدایی بازی حملات زیادی را بر روی دروازه ذوب‌آهن تدارک دیدند تا در روز کم فروغ رشید مظاهری و مدافعان پراشتباه ذوب‌آهن در دقایق ۱۷ و۳۵ توسط علیپور و کامیابی‌نیا صاحب ۲ گل شوند.

شاگردان قلعه‌نویی برای جبران گل‌های خورده حملاتی را روی دروازه پرسپولیس تدارک دیدند اما دفاع کم اشتباه این تیم مانع از رسیدن آنها به گل شد. بازیکنان ذوب‌آهن در دقیقه ۳۷ بازی صاحب یک پنالتی شدند اما ضربه مرتضی تبریزی به دیرک خورد تا بهترین بخت این تیم برای گلزنی از دست برود.

در نیمه دوم پرسپولیسی‌ها سعی در اداره بازی و حفظ نتیجه داشتند، در دقایق ابتدایی این نیمه شاگردان قلعه‌نویی حملاتی روی دروازه سرخ پوشان انجام دادند که بی‌دقتی مهاجمان این تیم و دفاع منطقی پرسپولیس سبب ناکامی آن‌ها شد. در ادامه پرسپولیسی‌ها با استفاده از ضعف دفاع سمت راست ذوب‌آهن و اشتباهات پر شمار خط هافبک و مدافعان این تیم ۲ گل دیگر در دقایق ۷۰ و ۷۹ توسط منشاء و فرشاد احمد زاده به ثمر رساند تا در نهایت با یک بازی کمتر قهرمان نیم فصل شده و در یک جشنواره گل طلسم و ذوب‌آهن را به آتش بکشد.

قلعه‌نویی: ضد فوتبال از جنس من نیست، مسئولیت این باخت با من است

امیر قلعه‌نوییپس از شکست سنگین ذوب‌آهن برابر پرسپولیس در هفته چهاردهم لیگ برتر با حضور در نشست خبری گفت: کناره‌های تیم ما مشکل داشت و دفاع چپ و راست ما روز خوبشان نبود. برعکس امروز امیری و هافبک راست پرسپولیس خوب بودند. اگر بازیکنان ما می‌جنگیدند، می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. گل‌های بسیار ساده خوردیم و در یارگیری مشکل داشتیم. اما این همه جزئی از فوتبال است.

او ادامه داد: اگر پنالتی ما گل می‌شد و دو بر یک به رختکن می‌رفتیم از نظر روحی روانی بهتر می‌شدیم. در جریان بازی هم بعد از گل دوم خوب بازی می‌کردیم؛ اما اشتباه دفاع‌های چپ و راست در پوشش‌ها باعث شد گل سوم و چهارم را دریافت کنیم. این‌ها بهانه نیست. آن‌ها خیلی خوب جنگیدند؛ اما تنها ایراد ما دفاع چپ و راست‌مان بود.

قلعه‌نویی هم‌چنین بیان کرد: مسئولیت این باخت به عهده من است. شاید چیدمان خوب و تعویض‌های خوبی نداشتم. با همه این‌ها اگر دفاع چپ و راست ما حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردند، بهتر می‌توانستیم نتیجه بگیریم، چون گل‌هایی که خوردیم ابتدایی بود.

سرمربی تیم ذوب‌آهن درباره ریسک کردن جلوی پرسپولیس نیز خاطرنشان کرد: از روزی که مربی‌گری را شروع کردم، چنین نگرشی را یک درصد هم نداشتم که دفاعی بازی کنم، حتی زمانی که در تیم ملی بودم. علاقه‌مند به بازی هجومی هستم. تیم‌هایی که با آن‌ها قهرمان شدم را دقت کرده باشید، بهترین حمله، کم‌ترین گل خورده و دو آقای گلی در یک فصل داشتیم. بازی دفاعی از جنس من نیست. من نه وقت تلف کردن را دوست دارم و نه کار غیراخلاقی. ۱۰۰ بار دیگر هم به آزادی بیایم، ضد فوتبال بازی نمی‌کنم.

وی در بخش دیگری از نشست خبری درباره عملکرد خط دفاعی و هافبک‌های تیمش نیز گفت: ما آنالیز و تمرین داریم؛ اما حقیقت بازی درون زمین است. بازهم می‌گویم اگر دفاع چپ و راست ما خوب کار کرده بودند، هیچ گلی نباید می‌خوردیم. همه گل‌ها روی حرکات معمولی بود و ما هم ۲۰ تا ۳۰ بار روی دروازه حریف رفتیم؛ اما دفاع پرسپولیس اجازه نداد به گل برسیم.

او درباره ضعف بازیکنان خارجی ذوب‌آهن نیز، بیان کرد: سوارز خیلی خوب بازی کرد، هم پنالتی گرفت هم فشار زیادی به دفاع حریف آورد اما توقع ما از عطایا بیشتر از این بود. تیمی که با اختلاف چهار گل می‌بازد، یعنی همه مجموعه تیم خوب کار نکردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا