فراخوان عمومی برای طراحی و بازسازی میدان درنا/ برگزاری جشنواره به اقتصاد فریدونکنار کمک می‌کند

به گزارش بصیرنیوز،حمید بخشی در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات شورای شهر فریدونکنار، اظهار کرد: فریدونکنار در سال‌های گذشته نسبت به شهرهای اطراف مهجور باقی مانده است.

وی با بیان اینکه باید یک برنامه جامع برای رشد و پیشرفت شهر وجود داشته باشد، تصریح کرد: هر چند بودجه در شورای گذشته بسته شده است اما در ارتباط با گردشگری برنامه های خوبی در این دوره وجود دارد.

شهردار فریدونکنار با تاکید بر اینکه بر روی ساحل فریدونکنار برنامه‌ وجود دارد، خاطرنشان کرد: برنامه موجود درباره ساحل فریدونکنار بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

بخشی با اشاره به اینکه طرح جامع پیش از حضور این شورا تدوین شده است، اظهار کرد: طرح جامع و تفصیلی شهر فریدونکنار مسیر توسعه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه موضوع حسن آباد نیز باید به عنوان یک سکونتگاه غیررسمی برطرف شود، تصریح کرد: روستای حسن آباد در دست بررسی است که چگونه می‌توان بر روی آن ساخت و ساز انجام داد.

شهردار فریدونکنار با اشاره به اینکه شهرداری از حالت عمرانی و خدماتی به عمرانی، خدماتی و فرهنگی تغییر حرکت داده استف خاطرنشان کرد: شهرداری باید رویکرد فرهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها در تقویت اقتصاد شهر موثر است، اظهار کرد: موضوع دفع آب‌های سطحی باید به صورت یک مطالعه در دستور کار قرار بگیرد.

بخشی با اشاره به اینکه باید نسب به موضوع آب‌های سطحی کارهای مقطعی کرد، خاطرنشان کرد: وضعیت دفع آب‌های سطحی در شهرهای ساحلی بسیار دشوار است و به دنبال برنامه جامع دفع آب‌های سطحی در بودجه ۹۷ در دستور کار قرار دارد.

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه مسئول زیباسازی و تاسیسات شهرداری به زودی معرفی می‌شود، گفت: در شهرداری مشکل زیرساختی وجود دارد.

بخشی با اشاره به اینکه برخی از امور در این شهرستان را به صورت فراخوان عمومی به منظور استفاده از نیروهای بومی و جوان به مردم اعلام می‌شود، اظهار کرد: طراحی و بازسازی میدان درنا که نیز در دستور کار قرار دارد که این امر نیز فراخوان می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری در مسدود کردن کمربندی نقشی ندارد، گفت: در ورودی و خروجی شهر به دلیل خطی بودن بحران وجود دارد و در حوزه شهرسازی مشکلات فراوانی وجود دارد.

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه میدان ورودی و خروجی شهر و ورودی سردرب پارک لاله نیز طراحی شده است، اظهار کرد: پارک کودک در کنار باغ پرندگان در حال احداث است.

بخشی با اشاره به اینکه باید در حوزه عمران ارتباط خوبی با واحد روابط عمومی برقرار شود تا مردم آگاهی پیدا کنند، گفت: کمیته سرمایه گذاری در شهرداری راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری فریدونکنار به دنبال کارآفرینی است و باید فضای اشتغالزایی را با جذب سرمایه گذار ایجا کنند، اظهار کرد: در ماده ۷۷ هیچ کار غیرقانونی وجود نداشت و دریافت سود تقسیط بر اساس قانون بوده است.

شهردار فریدونکنار جذب نیرو را تنها از طریق آزمون دانست و گفت: نیروهای خدماتی با مدرک دیپلم و زیردیپلم برای این شهر جذب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای تکمیل پل خیابان شهید بهشتی در تخصیص بودجه به بن بست رسیده و به دنبال اصلاحیه در آن است، اظهار کرد: از رودخانه شهر فریدونکنار هیچ استفاده‌ای نشده است.

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه دفترچه‌ای از کوچه‌ها و معابر آسفالت نشده جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای این آسفالت‌ها نیاز است و هرچند برخی از کوچه‌ها به بازسازی نیاز دارند اما امیدواریم شهرداری در پایان این دوره جشن آسفالت در این شهر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که برای مسافر و گردشگر جاذبه ایجاد نشود ماندگاری آنها کاهش می‌باید، گفت: با همکاری ادراه‌کل میراث فرهنگی، راه‌اندازی موزه منطقه‌ای و بازارچه صنایع دستی در این شهر در دستور کار قرار دارد.

بخشی با بیان اینکه در بودجه سال بعد تدوین سند چشم انداز توسعه شهر فریدونکنار باید دیده شود، اظهار کرد: برنامه ساماندهی جامع ساحل شهر فریدونکنار نیز در سال بعد در دستور کار قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا