عمار حکیم: روابط عراق و ایران استراتژیک است

به گزارش بصیرنیوز،رئیس جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه ایران از سال ۲۰۰۳ تاکنون کمک های زیادی به ملت و دولت عراق کرده است، گفت: روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران استراتژیک است.

سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق عصر امروز (شنبه) در نشست خبری خود پس از کنگره سراسری این جریان در بغداد در پاسخ به این سوال که روابط با ایران در دوره ریاست وی بر جریان حکمت ملی چطور خواهد بود، اظهار داشت: روابط با جمهوری اسلامی ایران به حکم همسایگی و روابط عمیق فرهنگی و مصالح ملی و سیاسی دو کشور و همچنین وجود طولانی ترین مرز بین عراق و یک کشور همسایه حکم می کند که روابط گسترده و استراتژیکی با ایران داشته باشیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به مردم و دولت عراق از سال ۲۰۰۳ کمک های بسیار زیادی داشته است. در تحولات سیاسی و امنیتی عراق کمک های زیادی به این کشور و این ملت کرده است و بر همین اساس روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران استراتژیک است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق همچنین با تاکید بر حفظ وحدت در عراق تصریح کرد که هیچ کشور حق دخالت در امور داخلی عراق را ندارد.

کنگره تاسیس حزب «حکمت ملی» امروز با حضور هزار و ۳۰۰ نفر از سرتاسر عراق به منظور انتخاب هیأت رئیسه این جریان و با نظارت دولت عراق در بغداد برگزار شد.

سید عمار حکیم در این کنگره با اکثریت آرا به عنوان رئیس جریان حکمت ملی انتخاب شد.

همچنین پنج عضو هیأت رئیسه نیز به رای اعضای جریان حکمت ملی تعیین شدند.

شیخ حمید معله الساعدی به عنوان رئیس کنگره سراسری و «لیلا الخفاجی» به عنوان نایب رئیس اول به مدت چهار سال انتخاب شدند.

همچنین سید محسن الحکیم، عبد الحسین عبطان، حمید معلة الساعدی، رضا جواد تقی، رعد الحیدری، صلاح العرباوی، جواد البزونی، لیلی الخفاجی، احسان الفضلی، عزیز العگیلی، فادی الشمری، محمد جمیل المیاحی، نوفل ابو رغیف، حسن خلاطی، ، بلیغ ابو گلل، حبیب الطرفی، فالح الساری، احمد الفتلاوی، زهراء الصدر، احلام الحسینی، هدی البهادلی، سالم المسلماوی، اجراء التمیمی و هدی جلیل با رای اعضای جریان حکمت ملی به عنوان اعضای دفتر سیاسی انتخاب شدند.

سید عمار حکیم پس از جدایی از مجلس اعلای اسلامی عراق یکی از دلایل جدایی خود را اعتقاد به جوان گرایی و تاکید بر این امر در جریان «حکمت ملی» عنوان کرد و امروز در آستانه ثبت قانونی این حزب، ۷۰ درصد از هزار و ۳۰۰ نفر شرکت کننده در این کنگره را جوانانی از اقشار مختلف جامعه و نخبگان جوان عراقی تشکیل می دهند.

جریان «حکمت ملی» همانطور که سید عمار حکیم در ابتدای جدایی خود از مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد، با همان تفکر سابق به راه خود در راستای وحدت در عراق و توسعه و بازسازی کشور در دوران پساداعش ادامه خواهد داد و اختلاف اساسی سید عمار حکیم با مجلس اعلا بر سر جوان گرایی بود و اهداف و رویکرد این حزب با اهداف مجلس اعلای اسلامی عراق در تضاد نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا