اخبار کوتاه از زائران حسینی در کربلا

از «راهپیمایی ۱۴ کیلومتری عزاداران در تهران» تا «حضور ۲۰ میلیونی عاشقان در کربلا»+تصاویر

به گزارش بصیر به نقل از فارس، امروز بار دیگر عطش شور حسین چو نسیمی دیگر دل را نواخته و قلب ها به تپشی دوباره انداخته و به تعبیر محشتم کاشانی شوری در عالم انداخته است که انش و جن در حیرت آن مانده اند.

راهپیمایی اربعین حسینی در عراق

این بار و پس از ۱۴۰۰ سال از شرف یابی جابر بن عبدالله انصاری به مرقد پاک سید الشهدا و در ام القرای دنیای اسلام بار دیگر بیرق سیاه عزا برافراشته اند تا بگویند همچنان عزادار ظلمی هستند که اشقیا بر خاندان آل محمد روا داشته اند و همچنان چشم به انتقام گیرنده اصلی هستند و تا بار دیگر انتقام سیلی زهرا را بگیرند.

هر جای این شهر را نگاه کنی، جنبش عاشقان کربلا را می بینی و عزای حسین تا همه بدانند که این ها همچنان هوس کرب و بلا را در قلب فتنه زمانه را دارند.

*شرکت در عزاداری نائب امام

نمی شود که امام زمان عزادار جد شهید خود باشد و نایب به حقش در این عزا همراه مقصود و معبود روز در اربعین شهدای کربلا نباشد.

امروز حسینیه امام خمینی (ره) میزبان عزادارانی بود که به همراه رهبر خود در عزای حسین بر سر و سینه خود می زدند و البته شاه بیت این عزاداری حضور دانشجویانی بود که از دانشگاه تهران و در قالب هیئت های عزاداری عازم این حسینیه شده بودند که بگویند ما هم در غم مولای رهبرمان شریکیم.

عزاداری اربعین حسینی در محضر رهبر انقلاب

در این مراسم علاوه بر سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان مداحان اهل بین عصمت و طهارت نیز به بیان مصائب اهل بیت عصمت و طهارت پرداختند.

عزاداری اربعین حسینی در محضر رهبر انقلاب

*راهپیمایی ۱۴ کیلومتری تهرانی برای عزاداری حسین

نخستین و بزرگترین راهپیمایی شهروندان تهرانی به مناسبت اربعین حسینی از ساعت ۷ صبح امروز از میدان امام حسین آغاز شد.

راهپیمایی اربعین حسینی در تهران

راهپیمایی کنندگان پس از تجمع در میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا حرکت کردند و این در حالی است که قرار است از مسیر میدان شهدا به سمت میدان خراسان، شوش، خیابان فدائیان اسلام، شهرری و در نهایت در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) حضور پیدا کنند.

حضور گسترده جوانان و نوجوانان، سالمندان و خانواده‌ها در این راهپیمایی قابل توجه است به طوری که قبل از آغاز راهپیمایی، بسیاری از شهروندان تهرانی در میدان امام حسین(ع) تجمع کرده بودند.

راهپیمایی اربعین حسینی در تهران

اکثر راهپیمایی کنندگان سربندهایی با ذکر یا حسین(ع)، یا عباس(ع) و یا زینب(س) را به سر خود بسته‌اند و این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها کودکان خود را در کالسکه قرار داده‌اند و در مسیر راهپیمایی حرکت می‌کنند.

نیروهای امداد و نجات نیز در مسیر راهپیمایی حضور فعالی دارند ضمن اینکه شهرداری تهران نیز ایستگاه‌های صلواتی را جهت ارائه خدمات به شهروندان دایر کرده است.

در طول مسیر بسیاری از هیئات مذهبی نیز به راهپیمایی کنندگان اضافه می‌شوند؛ مقرر شده است در پایان این مراسم و در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) نماز جماعت برپا شود.

راهپیمایی اربعین حسینی در تهران

*اقامه نماز با صلابت ظهر صدها هزار شهروند تهرانی در آستان حضرت عبدالعظیم

ظهر امروز و همزمان با اربعین حسینی، صدها هزار شهروند تهرانی که برای نخستین بار به طور پیاده از میدان امام حسین تهران با شکوه و عظمت بالایی به سمت آستان ملک پاسبان حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت کرده بودند همزمان با طنین انداز شدن اذان ظهر به اقامه نماز با صلابت ظهر و عصر پرداختند.

امروز آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) میزبان صدها هزار عاشق و دلداده ابا عبدالله الحسین(ع) و دین مبین اسلام است که برای نخستین بار برای تجلی ایستادگی ملت ایران در عرصه‌های مختلف، امروز به طور پیاده ۱۴ کیلومتر مسیر را به تاسی از عاشقانی که پیاده به سمت کربلای معلا رفته‌اند، آنها امروز به استناد روایتی از امام هادی (ع) که زیارت حضرت عبدالعظیم ثوابش برابر است با صواب زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) حضور یافتند.

به گزارش فارس، در حال حاضر تمام صحن‌ها، معابر و خیابان‌های اطراف حرم مملو از جمعیت است و در تمام خیابان‌ها و معابر و صحن‌ها و شبستان‌های حرم حضرت عبدالعظیم با گلبانگ الله‌اکبر ، نماز ظهر عاشورا به جماعت اقامه شد و در حال حاضر تردد وسایل نقلیه در اطراف حرم به کندی صورت می‌گیرد.

*مردم باقر شهر هم به راهپیمایی عظیم حسینی پیوستند

صبح امروز و همزمان با اربعین حسینی مردم مومن و ولایی باقرشهر و کهریزک از توابع شهرستان ری با تجمع در مسجد موسی‌بن جعفر (ع) باقرشهر به اقامه عزا در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش پرداختند.

عاشقان آل‌الله پس از قرائت زیارت عاشورا و اقامه عزا به‌طور پیاده به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) آغاز کردند.

باقرشهر یکپارچه سیاه پوش شده است، زن و مرد، پیر و جوان همه آمده‌اند تا در رثای اهل بیت عصمت و طهارت به اقامه عزا پرداخته و اربعین حضرت سیدالشهداء (ع) را به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و آزادگان جهان تسلیت گفتند.‌

دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در طول مسیر به اقامه عزا پرداخته و اشک ماتم ریخته و برای فرج امام عصر (ع) و سلامتی رهبر انقلاب دست به دعا برداشتند.

مردم متدین ایران اسلامی با حضور پرشور خود در این مراسم‌های عزاداری باشکوه بار دیگر ایستادگی خود را در مسیر اسلام، ولایت و … به رخ جهانیان کشیدند.

عاشقان حسینی که در حسرت پیاده‌روی به کربلای معلا هستند با حضور در پیاده‌روی به سمت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که به روایت امام هادی (ع) ثواب زیارتش برابر ثواب زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است می‌خواهند از آه و افسوس خود برای حضور در کربلا بکاهند.

* حرکت میلیونی زائران در بین‌الحرمین انتظار

در اربعین سرور و سالار شهیدان امروز در شهر قم نیز غوغایی دیگر به پا است و هزاران نفر از زائرانی که سعادت حضور در بین زائران کربلا را نداشته‌اند خود را به این شهر رسانده‌اند تا حرکت در بین الحرمین قم به آقا اباعبدالله الحسین(ع) ابراز ارادت کنند.

هزاران نفر از عزاداران حسینی امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت زیارت اربعین، حرکت خود را از حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران آغاز کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم اعم از هیئت‌های عزاداری و زائران بارگاه کریمه اهل بیت در مسیر بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کرده و در نهایت در ویژه برنامه عزاداری که در مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده است شرکت خواهند کرد.

خیل عظیم جمعیت پس از طی کردن مسیر بین الحرمین قم با حضور در مسجد مقدس جمکران، شهادت اباعبدالله الحسین را به حضرت ولیعصر(عج) تسلیت می‌گویند.

*کربلا قلب تپنده دنیا در روز کربلا

در بغداد دفتر رسانه‌ای ۲ حرم مقدس کربلا به نقل از وزارت گردشگری با همکاری وزارت حمل و نقل اداره امنیت داخلی و موسسه امنیت زائران اعلام کرد که تا ساعت ۱۲ شب گذشته در مجموع ۱۸ میلیون و ۴۵۳ هزار ۶۱۴ زائر برای مراسم اربعین وارد کربلا شدند.

این گزارش می افزاید که پیش‌بینی می‌شود ظرف ۴۸ ساعت آینده آمار زائران با ۱۰ درصد افزایش به ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برسد.

در این گزارش آمار ورود زائرین به تفکیک کشورها از مرزهای هوایی و زمینی تا ساعت ۲۴ روز گذشته به شرح ذیل اعلام شده است:

ایران از فرودگاه بغداد ۱۴۶ هزار نفر

ایران از فرودگاه نجف ۱۲۷ هزار نفر

ایران از مرز شلمچه ۵۷ هزار نفر

ایران از مرز خسروی ۳۵ هزار نفر

هند به فرودگاه بغداد ۵۳ هزار و ۸۴۰ نفر

هند به فرودگاه نجف ۳۷ هزار و ۷۵۷ نفر

پاکستان به فرودگاه بغداد ۱۶۸ هزار و ۳۴۰ نفر

پاکستان به فرودگاه نجف ۲۲۰ هزار و ۳۵۴نفر

پاکستان به مرز خسروی ۴ هزار و ۸۷۰ نفر با اتوبوس

زائران آمریکای لاتین به فرودگاه بغداد ۸ هزار و ۴۵۲ نفر

زائران آمریکای لاتین به فرودگاه نجف ۳ هزار و ۲۴۹ نفر

زائران اتحادیه اروپا به فرودگاه بغداد ۳۶۵ هزار نفر

زائران اتحادیه اروپا به فرودگاه نجف ۲۳۱ هزار نفر

زائران کشورهای اسکاندیناوی به بغداد ۶۸ هزار و ۴۳۹ نفر

زائران کشورهای اسکاندیناوی به نجف ۵۶ هزار و ۳۴۵ نفر

زائران ترکیه به فرودگاه بغداد ۴۵ هزار و ۳۵۶ نفر

زائران ترکیه به فرودگاه نجف ۳۴ هزار ۸۷۶ نفر

زائران لبنانی به فرودگاه نجف ۲۳ هزار و ۶۵۴ نفر

زائران لبنانی به فرودگاه نجف ۲۳ هزار و ۶۵۴ نفر

زائران تاجیکستان به فرودگاه بغداد ۱۸۵ هزار و ۴۳۲ نفر

زائران تاجیکستان به فرودگاه نجف ۱۶۵ هزار و ۷۴۳ نفر

زائران آذربایجان به فرودگاه نجف و ۱۳۹ هزار و ۴۷۲ نفر

زائران آذربایجان به فرودگاه بغداد ۱۳۲ هزار و ۶۵۴ نفر

زائران مغرب عربی به فرودگاه نجف ۵ هزار و ۴۳۶ نفر

زائران مغرب عربی به فرودگاه بغداد ۱۴ هزار و ۲۳۹ نفر

زائران کشورهای عربی امارات، عمان، کویت و قطر به فرودگاه بغداد ۶۵ هزار و ۷۴۵ نفر

زائران کشورهای عربی امارات، عمان، کویت و قطر به فرودگاه نجف ۳۴ هزار و ۲۴۵ نفر

زائران بحرین به فرودگاه بغداد ۳۵ هزار و ۶۵۸ نفر

زائران بحرین به فرودگاه نجف ۵۴ هزار و ۶۷۳ نفر

زائران روسیه به فرودگاه بغداد ۱ هزار و ۲۳۹ نفر

زائران روسیه به فرودگاه نجف ۸۷۳ نفر

ورود زائران از مرز سفوان به عراق ۱۹ هزار و ۳۹۶ نفر

زائران از کشورهای اندونزی، مالزی و تایلند به فرودگاه بغداد ۳ هزار و ۴۲۶ نفر

زائران از دیگر کشورها به صورت متفرقه ۲۴۶ هزار و ۷۶۵ نفر

همچنین بنا بر اعلام این گزارش تعداد زوار داخلی تا ساعت ۲۴ روز گذشته (یکشنبه) ۱۰ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۱۳ نفر و آمار کلی زائرین نیز نزدیک به ۱۸ میلیون ۴۵۳ هزار و ۶۱۴ نفر می‌باشد.

علاوه بر این دفتر رسانه ۲ حرم مقدس کربلا اعلام کرده است که تا روز اربعین یعنی سه‌شنبه در عراق آمار زائران به ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برسد.

*سانسور اربعین در رسانه های صهیونیستی

علیرغم تحرکات تروریستی جریان‌های تحت‌الحمایه آمریکا در روزهای منتهی به اربعین حسینی، هم‌اکنون (بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی نهادهای عراقی) حدود ۱۵ میلیون زائر در حال رسیدن به حرم امام حسین(ع) در کربلا هستند.

زائران حسینی که  بزرگترین راهپیمایی جهان را تشکیل می‌دهند، بدون توجه به فعالیت‌های تروریستی جریان ضداسلامی و آمریکایی با شعار «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا» وارد شهر کربلا می‌شوند.

علیرغم بی‌نظیر بودن این راهپیمایی به لحاظ کمی و کیفی، رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی و همچنین رسانه‌های دولتی وابسته به رژیم سعودی و بحرین این راهپیمایی را به طور کامل سانسور کرده و اشاره‌‌ای به آن نمی‌کنند.

تا لحظه انتشار خبر، حتی یک حرکت تروریستی نیز در مسیر نجف-کربلا که اصلی‌ترین مسیر این راهپیمایی است صورت نگرفته است و با تدابیر شدید امنیتی که دولت عراق صورت داده تروریست‌ها در این مسیر ناموفق بوده‌اند.

*تکفیری ها در کمین زائران حسین

در حالی که اعلام شده است بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر خارجی به منظور بزرگداشت مراسم اربعین حسینی (ع) وارد کربلای معلی شده‌اند و وزارت کشور عراق نیز این امر را تایید کرده است، هنوز میلیون‌ها زائر عراقی در راه کربلا هستندو یک مقام مسئول محلی عراق اعلام کرد: پیش بینی می‌شود که ۲۰ میلیون زائر این مراسم را احیا کنند و دولت محلی نیز تمام توان خود را صرف تامین امنیت این زائران و ارائه خدمات به آنها خواهد کرد.

راهپیمایی اربعین حسینی در عراق

«عبدالسلام المالکی» نماینده مجلس عراق از ائتلاف دولت قانون، تأکید کرد که موشک‌ها و خمپاره‌‌هایی که به سمت عزاداران اربعین حسینی شلیک شده ساخت عربستان سعودی بوده و از سوریه وارد عراق شده است.

او تأکید کرد که عربستان سعودی رسماً و به صراحت از تروریسم در عراق و سراسر دنیا حمایت می‌کند و ۱۷۵ زندانی عربستانی در عراق هستند که همگی در جنایات تروریستی دست داشته‌اند.

در همین راستا، «محمد اللکاش» عضو فراکسیون شهروند در مجلس عراق، از سازمان ملل متحد خواست که تحریم‌هایی را بر عربستان سعودی وضع کند.

ستاد فرماندهی عملیات بغداد از ضبط یک کامیون بمب‌گذاری شده که برای هدف قراردادن زائران اربعین حسینی (ع) تهیه شده بود، خبر داد.

«قاسم عطیة» مسئول روابط عمومی ستاد فرماندهی عملیات بغداد، اعلام کرد که حجم بسیار بالایی از مواد منفجره در این کامیون جاسازی شده بود و قرار بود در منطقه لطیفیة در مسیر زائران سالار شهیدان منفجر شود که خوشبختانه نیروهای امنیتی عراق توانستند آن را ضبط کنند.

*طرح دولت عراق برای حفاظت از زائران امام حسین (ع)

عثمان علی فرهود الغانمی فرمانده عملیات الفرات الاوسط در مصاحبه با شبکه المنار گفت که طرح امنیتی برای حفاظت از زائران حسینی شامل سه مرحله می‌شود که این نیروها اکنون در حال اجرای مرحله دوم آن هستند.

وی تصریح کرد که مرحله اول این طرح از ۲۵ محرم تا ۸ صفر به اجرا درآمده بود که شامل عملیات شناسایی و فراخوانی افراد اضافی به آمار نیروهای امنیتی است.

راهپیمایی اربعین حسینی در عراق

الغانمی در ادامه گفت که مرحله دوم این طرح  از ۹ صفر تا ۱۹ صفر ادامه داشت که شامل انتشار گستره نیروهای مختلف امنیتی و نظامی در دو بخش وزارت کشور و دفاع بود که برای استقبال از میلیون‌ها زائر صورت می‌گیرد و شامل همراهی آنها با پشتیبانی هوایی و عملیات شناسایی است.

وی در مورد مرحله سوم  این طرح گفت که کربلای معلی در ساعت‌های آینده منتظر آن است که این مرحله که سخت‌ترین و خطرناکترین و مرحله چالشی است به اجرا گذاشته شود.

الغانمی افزود که تابلوها و اعلامیه هایی بین زائران حسینی پخش شده است که شامل توصیه‌هایی برای تهیه غذا از اماکن ثابت و شناخته شده است.

وی همچنین به زائران توصیه کرد که به شایعه‌ها توجه نکنند مگر زمانی که از آن مطمئن شوند و همچنین از راه‌هایی استفاده کنند که در حیطه نیروهای امنیتی است.

راهپیمایی اربعین حسینی در عراق

در همین رابطه علی المالکی معاون رئیس شورای استان کربلا گفت از چند ماه پیش ۱۰ تروریست بازداشت شده بودند که باعث شد شیوه‌های جدید تروریست‌ها شناسایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا