فرهنگ تفکیک زباله در مازندران باید نهادینه شود

به گزارش بصیرنیوز،

علی نبیان در جلسه کارگروه پسماند شهرستان آمل به اهمیت تفکیک زباله اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های مختلفی از استان و شهر آمل در حال انجام تفکیک زباله هستند تا در میان مردم یک فرهنگ شود، تفکیک زباله از مبدأ کمک بزرگی به شهرستان، روستا و محیط‌زیست است.

وی با بیان اینکه تفکیک زباله از مبدأ به مقصد موجب آسایش و آرامش خانواده‌ها می‌شود، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی تفکیک زباله باعث کاهش آلودگی زیست‌محیطی می‌شود و آموزش و پرورش باید به دانش‌آموزان بیاموزد تا این فرهنگ توسط آنها به منازلشان برده و به خانواده‌ها آموزش داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه به تمامی ادارات شهرستان‌ها در شورای اداری تذکرات لازم درباره تفکیک زباله داده شد، خاطرنشان کرد: از نماینده شهرستان آمل، فرماندار، امام جمعه، دادستان و دیگر مسئولانی که در رابطه با زباله و دفع بهداشتی آن تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر دارم.

وی همت ایجاد شده در بین مدیران شهرستان آمل درباره حل معضل زباله را تحسین برانگیز دانست و افزود: یک همت بسیار خوبی در آمل بین ادارات ایجاد شد وهمه مدیران دست به دست هم‌ دادند، برای حل این مشکل وظیفه داریم مدیریت کنیم و اتفاقی را رقم بزنیم تا در دل مردم آرامش ایجاد شود.

نبیان خروجی پساب زباله را دغدغه مردم عنوان کرد و افزود: پساب باید به حداقل برسد و مردم احساس امنیت کنند کاهش حجم زباله را الگوی خود و دیگران قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شهرداران، بخشداران، دهیاران و همه آحاد مردم و انجمن های مردم نهاد باید تلاش کنند تا با کمک هم بتوانیم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله را نهادینه کنیم، متذکر شد: از همه مردم استان مازندران و شهرستان آمل تقاضا داریم، در بحث تفکیک زباله از مبدأ کنار ما باشند و کمک کنند تا یک اتفاق خوب بیافتد و محیط‌زیستی زیباتر با زباله کم‌تر داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا