چه روزهایی در پاییز برای حجامت مناسب است

به گزارش بصیرنیوز،در طول سال ایامی برای حجامت مناسب‌تر است، مناسبت‌ترین ایام را می‌توان در فصل بهار یافت اما در فصل پائیز، نیز اگر هوا سرد نباشد، روزهای خوبی برای حجامت می‌توان یافت.

با بررسی تقویم‌ها و روایات معطوف به حجامت، مشخص می‌شود این روزها، روزهای خوبی برای حجامت هستند؛ از ۱۲ آذر  ۱۳۹۶ مصادف با ۱۴ ربیع الاول ۱۴۳۹ تا روز سه‌شنبه ۱۴ آذر برابر با ۱۶ ربیع الاول روزهای مناسب حجامت هستند.

روزهای چهارشنبه و جمعه باید از حجامت مگر در شرایط بسیار ضروری، پرهیز کرد بنابراین روز پنجشنبه ۱۶ آذر امسال و مجدداً روزهای شنبه ۱۸ آذر تا سه‌شنبه ۲۱ آذر روزهای مناسبی برای حجامت هستند و پس از آن تا یک ماه روزهای مناسبی برای حجامت نداریم بنابراین روزهای مناسبی که بر شمردیم را غنیمت بشمارید.

از روز چهارشنبه ۲۲ آذر ساعت ۱۷:۲۸ دقیقه، قمر در عقرب آغاز می‌شود و این حالت نجومی تا شنبه ۲۵ آذر ساعت ۴:۳۶ صبح ادامه دارد؛ بر اساس روایات در این حالت نجومی باید از انجام کارهای مهم مانند ازدواج، مسافرت، معامله مهم و حجامت پرهیز کرد.

به علاوه روز پنجشنبه ۲۳ آذر مصادف با آغاز ماه رومی کانون اول است که به روایت رسیده از امام رضا(ع) ماه مناسبی برای حجامت نیست؛ پایان این ماه نیز ۲۳ دی (۲۵ ربیع الثانی) است و پس از آن نیز به دلیل برودت ایام، به سختی می‌توان روزهای مناسب برای حجامت یافت.

بنابراین اگر مایل به حجامت هستید روزهای ۱۲ تا ۱۴ آذر و نیز ۱۶ آذر و ۱۸ تا ۲۱ آذر را  فراموش نکنید؛ لازم به یادآوریست ساکنان شهرهای بزرگی مانند تهران که در معرض آلودگی‌های فراوان جوی و غذایی هستند، خوب است که برای حظ سلامت خود، سالی سه مرتبه حجامت را در برنامه سالانه خود داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا