اشکان دژاگه در مسیر زین الدین زیدان!

به گزارش بصیرنیوز،زین الدین زیدان این نابغه تکرار نشدنی در فوتبال که از معدود فوق ستاره‌هایی است که بعد از آویختن کفشها در دنیای مربیگری هم توفیق فراوانی یافت و از مربیان موفق و جوان فوتبال دنیا محسوب می شود، یکی از فوتبالیستهایی است که سابقه حضور در جام جهانی آن هم بعنوان کاپیتان یک تیم را در حالی دارد که در آن مقطع عضو هیچ باشگاهی نبود.

در واقع زیدان بعد از خداحافظی از مستطیل سبز و آویختن کفشها به پیشنهاد سرمربی وقت تیم ملی فرانسه پاسخ مثبت داد تا برای آخرین بار با پیراهن تیم ملی کشورش در میادین حضور یابد.

اشکان دژآگه کاپیتان تیم ملی کشورمان در فاصله کمتر از ۲۰۰ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸ تحت قرارداد هیچ باشگاهی نیست و فعلا تنها جایی که فوتبال بازی می کند، تیم ملی است. البته در گذشته بوده‌اند بازیکنانی که بدون عضویت در یک باشگاه در مقاطعی برای تیم‌های ملی کشورشان بازی کرده‌اند اما حضور در جام جهانی بدون عضویت در یک تیم باشگاهی اتفاقی است که پیش از این برای زین الدین زیدان افتاده است.

البته قطعا کم نیستند تعداد باشگاه‌هایی که در کشورهای اروپایی،  عربی و حتی ایران خواهان به خدمت گرفتن کاپیتان تیم ملی ایران باشند ولی با توجه به انتظاری که دژآگه از خودش دارد، هنوز نتوانسته با این واقعیت کنار بیاید که فوتبالش را در چنین تیم‌هایی دنبال کند. او همچنان منتظر رسیدن پیشنهاد از کشورهای درجه اول اروپا است که این اتفاق لااقل تاکنون برای او نیفتاده است.

حال باید دید که کاپیتان تیم ملی کشورمان در فاصله باقی مانده به آغاز جام جهانی با تیمی به توافق خواهد رسید یا این که او نیز در مسیری گام بر می‌دارد که پیش از او زیدان آن را رفته بود؛  یعنی حضور در جام جهانی بعنوان کاپیتان تیم ملی یک کشور، بدون عضویت در یک تیم باشگاهی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا