قاتل اهورای ۳ ساله به قصاص نفس محکوم شد

به گزارش بصیرنیوز، سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از صدور رای پرونده اهورای ۳ ساله در شعبه ۳ دادگاه کیفری ۱ استان گیلان خبرداد.

وی در تشریح این خبرگفت: متهم برای عنوان اتهام به قتل به قصاص نفس محکوم شد و برای جرم تفخیذ به عنف (لواط غیرمدخوله) به ۱۰۰ ضربه شلاق و ۲ سال تبعید محکوم و جهت عنوان اتهام لواط مدخوله تبرئه شد.

وی ادامه داد: برای جرم کودک آزاری به ۶ ماه حبس و پرداخت ارش و برای شرب خمر به ۸۰ ضربه شلاق به عنوان حد محکوم شد.

سیاوش پور تصریح کرد:حکم صادره قطعی نیست و با فرض اعتراض قابلیت تجدید نظر در دیوان عالی کشور را دارد.

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان خاطرنشان کرد:حکم صادره با پیک و همراه نامه‌ای از سوی اینجانب، به جهت رسیدگی فوق العاده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

۲۵ مهر ماه رئیس کل دادگستری گیلان از وقوع یک فقره کودک آزاری منجر به قتل خبر داد و گفت: ناپدری یک پسربچه حدوداً ۳ ساله پس از آزار و اذیت جسمی این کودک، سر طفل را به دیوار می‎کوبد که در اثر این اقدام کودک فوت می کند.

سیاوش‎پور خاطرنشان کرد: ناپدری طفل در بازجویی اظهار داشته که هیچگونه سابقه و مشکل روانی نداشته و در زمان اقدام به این عمل مجرمانه مواد مخدری نیز مصرف نکرده است اما به منظور بررسی دقیق این ادعا پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی‌نیا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ۲۶ مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به وقوع یک فقره کودک آزاری منجر به قتل در رشت اظهار کرد: طبق نظریه پزشکی قانونی علت تامه فوت خونریزی مغزی گزارش شده است.

دادستان رشت همچنین هفت آبان ماه از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده قتل اهورای ۳ ساله به دادگاه خبر داد.

وی با اشاره به دریافت نظریه نهایی پزشکی قانونی تصریح کرد: این پرونده پس از طی مراحل قانونی در دادسرا با صدور کیفرخواست کودک آزاری و قتل عمد به دادگاه کیفری یک استان ارسال شد.

گفتنی است جلسه محاکمه قاتل اهورا ۸ آذر ماه در دادگاه ۱ کیفری استان گیلان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا