سیاست‌های واردات غذا سختگیرانه می‌شود

به گزارش بصیرنیوز،

رییس سازمان غذا و دارو از سختگیرانه‌تر شدن واردات محصولات غذایی خبر داد و گفت: اقدام دیگرمان این است که در راستای افزایش کیفیت محصولات و فرآورده‌های غذایی بتوانیم به صنایع غذایی کمک کنیم تا تکنولوژی‌هایشان را به‌روز کرده و با کیفیت بهتری محصولات‌شان را ارایه کنند.

دکتر غلامرضا اصغری با اشاره به اولویت‌های غذایی این سازمان، گفت: یکی از اقدامات‌مان در حوزه غذا این است که اولا نظارت‌هایمان را هم بر صنایع غذایی و هم در سطح بازار گسترش دهیم. بر این اساس نمونه‌های محصولات را از سطح بازار جمع‌آوری کرده و آنها را مورد پایش قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در عین حال در نظر داریم تا سیاست‌های واردات در حوزه غذایی را سختگیرانه‌تر کنیم، افزود: در این حوزه طوری عمل می‌کنیم که برنج، روغن و سایر محصولاتی که وارد کشور می‌شوند، استانداردهای لازم را داشته باشند.

اصغری همچنین گفت: در این راستا ما محصولات غذایی وارداتی را به چندین آزمایشگاه ارسال می‌کنیم تا مورد بررسی قرار گیرند.

رییس سازمان غذا و دارو همچنین اظهار کرد: اقدام دیگرمان این است که در راستای افزایش کیفیت محصولات و فراورده‌های غذایی بتوانیم به صنایع غذایی کمک کنیم تا تکنولوژی‌هایشان را بروز کرده و با کیفیت بهتری محصولات‌شان را ارایه کنند. بر این اساس برای این کار تسهیلات ارزان قیمت بانکی به صنایع غذایی داده می‌شود تا بتوانند این کار را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا