بازگشت حجاریان به فتنه سال ۸۸؛ «ایران» آفت زده و مریض است!

به گزارش بصیرنیوز،،سعید حجاریان، فعال اصلاح طلب و از تئوریسین های جریان سیاسی خاص به تازگی طی مطلبی با محتوای بررسی وضعیت اصلاح طلبان، که سایت جماران آنرا بازنشر داد، نوشت: نه کسانی که به‌دنبال قیام‌های خیابانی هستند ره به جایی می‌برند و نه کسانی که به امید ترامپ‌ نشسته‌اند و نه کسانی که به وضع موجود دل خوش کرده‌اند و سرشان را جز به علامت تأیید فرود نمی‌آورند. هیچ‌ یک از این‌ها گرهی از کار فروبسته ما نخواهند گشود.

به گزارش جماران، او می افزاید: «این کشور آفت زده است و اصلاحات تنها نیرویی است که می‌تواند به دفع آفات آن کمک کند، بدون آنکه این مریض زیر تیغ جراحی از بین برود.»

*قبل از هرچیز باید اشاره کرد که جمله مشهور و البته غلط «جمهوری اسلامی ایران آفت زده است» را نخستین بار حسین مرعشی، از فعالان اصلاح طلب در مقاله ای در فتنه سال ۸۸ نوشت.

اصلاح طلبان دستگیر شده در سال ۸۸ البته بعدها در اعترافات خود از این گفتند که این قبیل انگاره ها صرفا برای ایجاد اغتشاش و مسئله ای به نام «تقلّب» هم رمز آشوب بوده است.

جدای از این بایستی به سعید حجاریان این تأکید را بیان کرد که اتفاقا اصلاح طلبانی مثل آقای حجاریان، طی سال های پسافتنه تاکنون، تلاش موسّعی را به زعم خود برای آفت کُشی از نظام انجام دادند!

چه اینکه مگر شخص آقای حجاریان نبود که در اشاره به تجمعات شکل گرفته به بهانه درگذشت یک خواننده جوان از این گفت که مردم شبیه همین کارها را برای خواسته های اجتماعی خود نیز انجام بدهند و فشار اجتماعی ایجاد کنند!

از طرفی مگر هم او نبود که طی اظهاراتی از این گفت که اساساً حوری و قصر و ملائک، توجیه روحانیت بوده برای «شهادت»! و انسان هیچ‌وقت با محاسبه هزینه و فایده هر عملی(مبارزه)، به نقطه مرگ (شهادت) نمی‌رسد!

همچنین است که او بود که در سال ۹۲ طی مصاحبه ها و مقالاتی در عین اینکه تحریم ها هیچگاه فشاری بیش از ۳۰ درصد بر اقتصاد کلان ایران نداشتند و همواره نیز در اعلی درجه اعمال می‌شده‌اند اما از شدت فشار تحریم‌ها بر گرده مردم سخن گفت و از روشنفکران خواست که در این باره سکوت نکنند!

تا شاید راه برجام، هموار و شاید راه آرزوی دیرینه اصلاح طلبان برای فشار خیابانی باز شود.

البته آنچه گفتیم تنها صحبت های شخص آقای حجاریان است و دوستان ستادی ایشان نیز شذوذاتی اینچنینی بسیار دارند…

آیا اکنون نمی توان گواهی داد که حجاریان سعی تامّ و تمام خود را برای دفع آفت! انجام داده اما نتوانسته…

چرا. می شود چنین شهادتی داد و از طرفی باید به این سوال اندیشید که چه شده است که تئوریسین اصلاح طلبان در ایام کبَر سنی خود و همقطارانش، مجددا ادعای سال ۸۸ چپ ها مبنی بر آفت زده بودن نظام اسلامی را تکرار کرده و در حال تئوریزه کردن این معنی غلط برای نسل های نوی اصلاح طلبان است؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا