بیت‌المقدس پایتخت فلسطین هست و خواهد بود/ تصمیم ترامپ دیوانگی محض است

به گزارش بصیرنیوز،

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آمل با بیان اینکه امروز دغدغه همه خانواده‌ها و دانشجویان در حال تحصیل، اشتغال است، اظهار کرد: دانشجویان در حال حاضر جویای کار و اشتغال هستند و با بالا رفتن مدرک تحصیلی هر کاری را انجام نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر حرفی می‌زنیم قصد تخریب نداریم و از روی دلسوزی است، افزود: اگر جوانان کار داشته باشند دست به بیت‌المال نمی‌زند و کار ناشایست انجام نمی‌دهد. امیدواریم با کار زیر بنایی بتوانیم جوانان را به تحصیل تشویق کنیم.

امام جمعه آمل با بیان اینکه هرگز به هیچ‌کس اجازه تعطیل شدن دانشگاه فرهنگیان آمل را نمی‌دهیم، اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان آمل دانشگاه خوبی است اما به این مجموعه بی‌توجهی می‌شود، نگاه رهبری بر این است معلمان تربیت شده دانشگاه فرهنگیان باشند اما چرا این دانشگاه را تعطیل می‌کنند؟

مرتضوی با اشاره به اینکه فردا روز تشکیل شورای فرهنگی و روز آغاز جنگ تحمیلی از سوی عراق است، تصریح کرد: حقوق بشر آمریکایی این است که امروز ترامپ دیوانه بیت‌المقدس و قدس را که پایتخت مردم فلسطین است به‌عنوان پایتخت اسرائیل اعلام می‌کند.

وی با عنوان اینکه اینها خودشان را مدعی حقوق بشر می‌دانند، ادامه داد: سفرهای اخیر ترامپ به کشورهای عربی فقط برای فروش تسلیحات و پشت پرده آن نیز متحد کردن عربستان و برخی از کشورهای عربی بود تا جنگ و ناامنی را در سوریه، یمن، افغانستان و حتی ایران گسترش دهد.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه پس از اینکه سردار سلیمانی پیروزی را در سوریه رقم زد چه کسانی ناراحت بودند، اظهار کرد: در همین بوکمال چه کسانی راه مدافعان حرم را بستند؟ فرماندهان ما گفتند که اگر همراه داعشی‌ها باشید ما شما را هم به چشم داعش می‌بینیم، آنجا بود که عقب کشیدند. باور کنید آزادی حلب همان شکست داعش بود.

مرتضوی با بیان اینکه برای ماندن اسلام باید خون‌های پاک ریخته و آبروهای فراوانی داده شود، گفت: همان‌طور که سردار سلیمانی جان خود را فدا کرد همه ملت ایران نیز آماده جهاد و فدا کردن جان خود هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز در تمام دنیا، جهان اسلام برای آزاد سازی نخستین قبله مسلمانان به پا خواسته است، خاطرنشان کرد: دولت فلسطین و خودگردان آنها با زور و زر بالا و پایین می‌شوند اما غالب مردم فلسطین با ایران هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا