فریدونکنار با هجمه ناعادلانه رو به رو شده است/ رسانه‌ها، تصویری درست از صیادی منعکس کنند

به گزارش بصیرنیوز، محمود شارع پور عضو هیئت علمی مازندران در جلسه هم اندیشی درباره ساماندهی صید و شکار در این شهرستان، اظهار کرد: حفظ محیط زیست باید با حفظ اقتصاد محلی همراه باشد و این دو نباید با یکدیگر تقابل کنند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه اقتصاد بر محیط زیست و فرهنگ غلبه پیدا کرده و باید کاری کرد که این سه مورد را به هم پیوند داد.

عضو هیئت علمی مازندران با اشاره به اینکه به فریدونکنار هجمه ناعادلانه شده است، تصریح کرد:  مردمان فریدونکنار انسان‌های شریفی هستند اما رسانه‌ها، تصویری بسیار زشتی را از این شهر نشان می‌دهند.

شارع پور یادآور شد: متاسفانه رسانه، تصویری یک‌طرفه را منتقل می‌کند که باید برای درست منعکس کردن این امر تلاشی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه ویژگی این صید و ارتباط آن با محیط زیست باید توجه شود گفت: در این حوزه دانش بومی غنی وجود دارد که هیچ تلاشی برای مستندسازی آن انجام نگرفته است.

عضو هیئت علمی مازندران افزود: باید به پرسش‌های مختلفی پاسخ داد که به عنوان مثال چه میزان سودجویی، نیاز و غیره است که هنوز به صورت علمی در این زمینه ورود نشده است و در این بازار آشفته صحبت از میلیون‌ها کشتار پرنده می‌شود اما محلی‌ها به این موضوع می‌خندند.

شارع پور با اشاره به اینکه چه راهکارهایی برای افراد مختلف در این بازار وجود دارد اظهار کرد: یک نهاد بی‌طرف باید یک مطالعه دقیق‌تری انجام دهد تا گستردگی ابعاد مختلف را در این زمینه بسنجند.

وی با بیان اینکه اراده قوی برای رفع این مشکل تا به امروز وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: برای رفع این موضوع یک همکاری چندجانبه از دولت، دین، فرهنگ، بخش خصوصی و ان جی اوها باید وجود داشته باشد.

عضو هیئت علمی مازندران با تاکید بر اینکه محیط‌زیست باید با رعایت منافع اجتماع محلی حفظ شود، گفت: الگوی موفق اکوتوریسم است و برای نمونه  در کاستاریکا و در بخش پرنده‌نگری هر طوطی ۱۵۰ هزار دلار سود دارد.

شارع پور خاطرنشان کرد: تا نتوانیم در موضوع اشتغال جایگزین و امنیت راهکار پیدا کنیم برای حل آن با مشکل رو به رو می‌شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا