تشکیل شورای نظارتی برای برطرف کردن مشکل صیادان/محیط‌زیست به تمامی ابعاد زیست‌محیطی توجه کند

به گزارش بصیرنیوز، سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار نیز در جلسه هم اندیشی درباره ساماندهی صید و شکار در این شهرستان، اظهار کرد: مردم فریدونکنار شریف هستند و دلیل آن وجود رزمندگان و شهدای گرانقدر است.
وی با بیان اینکه مردم فریدونکنار فهیم هستند و اگر برخی مسائل مانند اکوتوریسم وجود دارد برای آنها تفهیم شود، همکاری می کنند، تصریح کرد: جنجال و هیاهو در شکار پرندگان در فریدونکنار بیش از چندین برابر واقعیت است.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه در تمام مدت صید این آماری که گفته می شود پرنده شکار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: می‌توان در زمینه اکوتوریسم مطالعه و تحقیق شود.
جلالی با بیان اینکه تعدیل صید بسیار خوب است و صیادها نیز خود معتقد هستند که کرس‌های متعدد به این کیفیت منصفانه نیست اظهار کرد: فریدونکنار باید به آرامی به سبک سنتی و سابق صید و شکار پرنده برگردد.
وی تاکید کرد: باید یک شورای نظارتی از مردم تشکیل شود و محیط زیست با نمایندگان صیادان ارتباط بگیرد و مشکل را برطرف کنند.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه تبلیغاتی که علیه فریدونکنار شده نادرست است، خاطرنشان کرد: بسیاری از صیدها از انزلی، رشت و میانکاله می‌آیند و مربوط به صید فریدونکنار نیست و خارج از این شهرستان صورت می‌گیرد.
جلالی با بیان اینکه باید محیط زیست را در تمامی ابعاد دید، اظهار کرد: در فریدونکنار منطقه‌ای برای دفع زباله وجود ندارد و بهترین مکان در کنار دریا برای این امر در نظر گرفته شده است، چرا کسی اعتراض نمی‌کنند.
وی افزود: آیا این فاضلاب‌هایی که در تمام مازندران به تمام رودخانه‌ها می‌ریزد مشکلی وجود ندارد و در مقابل استانداری اجتماع نمی‌شود.
امام جمعه فریدونکنار افزود: چرا جنگل مازندران به زباله دانی تبدیل شده است از سوی هیچ نهادی اعتراض نمی‌شود و فقط از فریدونکنار سخن به میان می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا