شمع سیمانی بسازیم

به گزارش بصیرنیوز،دنبال دکوری بسیار مدرن و خاص می‌گردید؟ چیزی که هزینه زیادی هم برایتان نداشته باشد؟ من فکر می‌کنم این شمع‌های سیمانی همان چیزی است که به دنبالش هستید!به نقل از فوت و فن این مطلب را بخوانید…

 

شمع سیمانی

 

بدون معطلی دست به کار شوید!

به چه وسایلی نیاز داریم؟

– مقداری پودر سیمان (من در اینجا از انواعی که زود خشک می‌شوند استفاده کردن)

– پارافین

– ۲ بطری پلاستکی سبک و ۱ سطل پلاستیکی سبک (اگر می‌خواهید بیشتر از ۱ شمع درست کنید)

– سمباده

– اسپری روغن

– فیتیله

– وسیله‌ای برای مخلوط کردن (مثلا یک سیخ چوبی)

– چوب بستنی (یا مداد یا خودکار یا …)

– کاتر (تیز بر)

– سیم چین

شروع کنیم!

مرحله اول

نکته: بطری و سطل پلاستیکی باید به اندازه‌ای نازک باشند که به راحتی با کاتر بریده شوند.

اگر از بطری استفاده کردید که دهانه تنگی دارد، ابتدا دهانه آن را با کاتر ببرید.

مرحله دوم

مقداری آب به پودر سیمان اضافه کنید. آب را تا جایی اضافه کنید که سیمان‌تان به غلظتی مانند خمیر کیک درآید.

مرحله سوم

قبل از ریختن سیمان درون بطری، مقداری روغن به داخل آن اسپری کنید. اگر برای این کار از بطری آب استفاده کردید، از سر بریده بطری به عنوان قیف استفاده کنید تا در حین ریختن، سیمان با دیواره‌ها برخورد نکند. یک سوم تا یک چهارم بطری را با سیمان پر کنید. برای از بین بردن حباب‌های موجود در سیمان خیس، آن را داخل بطری اندکی گرم کنید.

مرحله چهارم

قبل از اینکه اجازه دهید سیمان‌تان خشک شود، شکلی که می‌خواهید پایه سیمانی شمع‌تان داشته باشد را مشخص کنید. می‌توانید آن را به صورت ساده نگه دارید (پایین لایه سیمان، با حاشیه صاف و روی آن هم لایه پارافین) و یا می‌توانید یکی از ۲ روش زیر را انجام دهید:

۱- حاشیه سیمان نامنظم باشد.

۲- حاشیه سیمان اریب باشد.

بطری حاوی سیمان را بچرخانید و هر کدام از شکل‌های بالا را که می‌پسندید، ایجاد کنید.

مرحله پنجم

بسته به نوع سیمان‌تان اجازه دهید ۲۴ تا ۴۸ ساعت بماند تا کاملا خشک شود.

مرحله ششم

یک ظرف را پر از آب کنید و آن را روی گاز بگذارید. مقداری پارافین را در ظرفی دیگر قرار دهید و سپس ظرف حاوی پرافین را درون آب قرار دهید.

مرحله هفتم

قبل از اینکه پارافین آب شده را روی سیمان بریزید دقت کنید که قطراتی از سیمان بر روی بدنه داخلی ظرف خشک نشده باشد. اگر سیمانی روی بدنه بود آن را پاک کنید تا شمع‌تان تمیز از کار درآید.
فیتیله را در مرکز ظرف قرار دهید و به وسیله ۲ عدد چوب بستنی صاف نگهش دارید. حالا پارافین آب شده را به آرامی و با دقت درون بطری‌ها روی لایه سیمانی بریزید تا زمانی که ارتفاع پارافین به حدود ۵ سانتی متر برسد. چند سانتی متر از بالای بطری را خالی بگذارید تا شمع به راحتی از داخل آن خارج شود.

من در اینجا همزمان ۳ عدد شمع درست کردم. به شما هم پیشنهاد می‌کنم برای به وجود آوردن دکوری زیبا بیشتر از ۱ شمع سیمانی درست کنید.

اجازه دهید پارافین به خوبی خنک شود.

نکته: بعد از ریختن لایه پارافین روی سیمان، ممکن است مقداری از پارافین روی لایه سیمان زیرین خود را بپوشاند. بعد از خنک شدن پارافین می‌توانید آن را به همان صورت نگه دارید و یا می‌توانید با استفاده از سبماده آن را بسایید تا لایه سیمان‌تان تمیز و مشخص باشد.

مرحله هشتم

زمانی که شمع به خوبی خشک شد، به کمک کاتر بطری دور آن را از بالا تا پایین ببرید و آن را خارج کنید. چند شکاف در بطری ایجاد کنید و با دست بقیه بطری را پاره کنید. اگر به خوبی از اسپری روغن استفاده کرده باشید، نباید مشکلی در خارج کردن شمع برایتان پیش بیاید. اگر بطری‌تان با دست به راحتی پاره نمی‌شود با استفاده از سیم چین آن را پاره کنید. در این مرحله مراقب باشید به پارافین شمع آسیب نزنید و آن را خراش نیاندازید.

مرحله نهم

خب کارتان تمام شد! حالا می‌توانید سیمان را اندکی سمباده بکشید تا سطح تمیزتری پیدا کند. سپس با استفاده از دستمال سطح شمع را پاک کنید و آن را هم تمیز کنید. فیتیله را هم به اندازه دلخواه ببرید.
شمع‌هاتان را روشن کنید و از آن‌ها لذت ببرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا