بودجه پیشنهادی دولت برای «بنیاد حفظ آثار» چقدر است؟

به گزارش بصیرنیوز،لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور صبح یکشنبه توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. این لایحه با جمع منابع، ۱ میلیون و ۱۹۴ هزار میلیارد تومان و بودجه عمومی ۴۲۴ هزار میلیارد تومانی است.

در متن لایحه پیشنهادی دولت، بودجه در نظر گرفته شده برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای هزینه در امور حفظ و نشر ارزش‌های مرتبط با دفاع مقدس، نسبت به سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بودجه پیشنهادی دولت برای هزینه کرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سال ۹۶، ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که امسال این رقم با افزایش ۳۰ میلیارد ریالی به ۴۳۰ میلیارد ریال رسیده است.

۴۳۰.۰۰۰ میلیون ریال

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این لایحه بودجه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس که متشکل از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس است، می‌دهد و نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی ۱۵ روز و در کمیسیون تلفیق نیز ۱۵ روز فرصت دارند تا لایحه بودجه را بررسی کنند و پیشنهادات خود را به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

پس از بحث و بررسی در مورد بخش‌های مختلف لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه را برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می‌کند که در ابتدا کلیات لایحه بودجه مطرح، و پس از تصویب آن درآمد‌ها و مصارف دولت مشخص می‌شود و در نهایت لایحه بودجه به تصویب مجلس می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا