سگ‌های ولگرد فریدونکنار ساماندهی می‌شوند/ زنده‌گیری رویکرد مسئولان در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

به گزارش بصیرنیوز،سگ‌های ولگرد معضلی است که این روزها به معضلات شهر فریدونکنار اضافه شده است و گویی تا مشکل بزرگی را ایجاد نکردند مسئولان اقدام به رفع این مشکل نمی‌کنند.
این سگ‌های ولگرد به صورت دسته جمعی از ساحل گرفته تا وسط شهر برای یافتن غذا حضور پیدا می‌کنند و روز به روز نیز تعدادشان نیز در حال افزایش است.
هرچند جلسه‌ای در فرمانداری فریدونکنار و دور همنشینی مسئولان در این زمینه برای رفع این معضل تشکیل شد اما هنوز نهادی که متولی اصلی برخورد با این حیوانات باشد شناخته نشده است.
از یک سو برخوردهای ضربتی و چکشی با این حیوانات زبان بسته راه حل کار نیست و از سوی دیگر نمی‌توان منتظر ماند و آسیب‌های ناشی از حضور این حیوانات را در شهر و خطرآفرینی برای مردم را به نظاره نشست.
در جدیدترین اخباری که در فضای مجازی و کانال‌های مختلف تلگرامی در حال دست به دست شدن بود، مجروح شدن یک پاکبان فریدونکناری در حال نظافت شهر است که به ساق پای این فرد آسیب وارد شد.
زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در دستور کار قرار دارد
حسین منفردی فرماندار فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز با اشاره به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در این شهرستان، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا سگ‌های ولگرد فریدونکنار زنده‌گیری و در مکانی جمع‌آوری و نگهداری شوند.
وی تصریح کرد: در نخستین جلسه‌ای که نسبت به این موضوع برگزار شد، برای ساماندهی و همچنین در راستای حمایت از حیوانات و محیط زیست تصمیم بر آن شد که آنها را از بین نبرند.
فرماندار فریدونکنار افزود: سگ‌های ولگرد را در محله نخست باید بیهوش کنند و در یک مکان مناسبی که یا در خود شهرستان و یا در شهرستان‌های همجوار است نگهداری شود.
منفردی خاطرنشان کرد: متولی اصلی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شهرداری است که این مرکز باید مکانی را برای نگهداری این سگ‌هایی که زنده‌گیری شدند در آنجا نگهداری شوند.
وی یادآور شد: برخی از مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز برای تغذیه این سگ‌ها در مکان مورد نظر اعلام آمادگی کردند.
کشته شدن سگ‌های ولگرد از سوی شهرداری شایعه است
مهدی باقرزاده نائب رئیس شورای اسلامی شهر فریدونکنار نیز در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز با اشاره به اینکه باید با دو نگاه به این مسئله نگاه کرد، گفت: از یک سو این حیوانات حق زندگی دارند و مردم نیز نباید به وسیله سگ‌های ولگرد با مشکل رو‌به رو شوند.
وی با بیان اینکه برخی شایعه می‌کنند که شهرداری این سگ‌ها را می‌کشد اما این‌طور نیست، افزود: رویکرد شهرداری این است که مکانی تهیه تا سگ‌ها به صورت زنده جمع‌آوری و نگه‌داری شوند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر فریدونکنار با بیان اینکه حضور سگ‌های ولگرد در این شهر از لحاظ زیبایی و امنیت مشکل‌آفرین است و از سویی دیگر نباید آزاری نیز به آنها برسد و پیگیر ساماندهی این مسئله هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا