صندوق توسعه ملی قلک دولت می‌شود

به گزارش بصیرنیوز،محمد حسینی با بیان اینکه عصر امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه میهمان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌شود، اظهار داشت: در این جلسه راجع به کلیات لایحه بودجه ۹۷ بحث خواهد شد و موضوع تبصره ۱۸ لایحه در رابطه با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مرور می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد کاهش اعتبارات عمرانی تصریح کرد: ارقام سال‌های پیش محقق نشده است و در ۱۰ سال گذشته پرداخت عمرانی‌ها حدود ۵۰ درصد بوده است. عملاً عدد ۱۰۰ به مردم گفته می‌شود، اما ۵۰ درصد آن عملی می‌شود.

وی افزود: رقم بودجه عمرانی‌ نسبت به گذشته و درآمدهای واقعی‌تر پیش‌بینی شده، زیرا اکنون درآمدهای نفتی وصول نشده است.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: این ارقام از شفافیت و واقعیت بیشتری برخوردار است و امیدواریم در عمل از انحراف کمتری برخوردار شود.

این نماینده مجلس در مورد واریزی ۳۲ درصدی درآمد نفت و گاز به صندوق توسعه ملی و اینکه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برداشت دولت از صندوق پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: پیشنهاد برداشت از منابع صندوق توسعه ملی هیچ‌کدام مجوز ندارد و مغایر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم است و احتمال حذف آن بی‌نهایت زیاد است، مگر اینکه رهبری اجازه بدهند و مجلس نیز موافق باشد.

حسینی با تأکید بر اینکه رویکرد دولت مغایر با قانون است، بیان داشت: ارقام پیشنهادی برداشت از صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلات نیست و بدون بازگشت است و حتی بخشی از آن برای پرداخت یارانه بازنشستگان آموزش و پرورش و بنیه دفاعی است که مربوط به هزینه جاری و بخشی بودجه عمرانی است.

حسینی در مورد حذف یارانه‌بگیران یادآور شد: اکنون بیش از ۷۴ میلیون نفر یارانه می‌گیرند و دولت در تلاش است ۳۰ میلیون نفر را حذف کند که باز هم ۴۴ میلیون نفر یارانه خواهند گرفت. افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمتر از ۱۰ میلیون نفر است و مابقی روستائیان و اقشار و دهک‌ها پایین درآمدی هستند.

وی افزود: دولت با یک شماره ملی می‌توانند میزان دارایی افراد را مشخص کنند، اما دولت جسارت به خرج نداد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا