رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار:

ترویج کتاب‌خوانی در روستاها موجب تقویت فضای فرهنگی می‌شود

بصیر، ابراهیم نقدی بابایی در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار به صورت ماهانه برنامه‌های فرهنگی را در روستاهای این شهرستان اجرا می‌کند.
وی با اشاره به اجرای برخی از این برنامه‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: معرفی کتاب، نشست‌های کتابخوانی، جمع‌خوانی کتاب، مسابقه کتابخوانی، مسابقات علمی و معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور از جمله برنامه های فرهنگی است که در روستاهای فریدونکنار اجرا می‌شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار تصریح کرد: اجرای این برنامه‌ها در روستاها موجب معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا و تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و ترویج عمومی کتاب در روستاها می‌شود.

نقدی بابایی یادآور شد: هدف از این اقدام معرفی کتابخانه‌های عمومی و خدمات آن‌ها به روستائیان، برگزاری مسابقه کتابخوانی و نشست‌ها برای افزایش انگیزه دانش‌آموزان مدارس و افزایش حس رقابت و بالابردن سطح توانمندی‌های علمی دانش آموزان، پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی است.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستاها انجام می شود گفت: گسترش فعالیت‌های مربوط به کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فریدونکنار است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: این اداره در تلاش است تا با همکاری دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس، و سایر نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی نقش مهمی در معرفی روستاهای دوستدار کتاب داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا