علل طلاق در سیمرغ بررسی‌ شود

به گزارش بصیرنیوز،

فاطمه پورفاطمی در جلسه کارگروه کنترل و کاهش طلاق این شهرستان، اظهار کرد: سیاست اداره بهزیستی زیرپوشش قرار دادن زنان سرپرست خانواده است.

وی افزود: اقداماتی در زمینه کاهش طلاق در سیمرغ در حال انجام است اما هیچ انسجامی بین کارها وجود ندارد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه در سند کنترل کاهش طلاق استانی اقداماتی که توسط دستگاه‌های مختلف انجام شود دیده‌ شد، تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف براساس این سند می‌توانند اقداماتی انجام دهند.

این مسؤول ادامه داد: باید کاری کنیم که فرد به نقطه‌ای که مجبور به طلاق شود، نرسد.

پورفاطمی بابیان اینکه اولین قدمی که در سند برداشته‌ شده پیشگیرانه است، اظهار کرد: ۹ صفحه برنامه و نزدیک به ۹۰ عنوان برنامه در این حوزه داشتیم در صورتی‌ که برای سطح دوم پیشگیری مشاوره و مداخله هر کدام یک صفحه برنامه دیده‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه عدم داشتن مهارت زندگی، نداشتن مهارت‌های سازگارانه، اعتیاد، خیانت و دخالت اطرافیان از علل طلاق است، تصریح کرد: باید هرکدام از آیتم‌ها را بررسی کنیم و اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم تا طلاق نداشته باشیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران ادامه داد: فرماندار برنامه‌ای براساس سند اعلامی از طرف استان داشته باشد تا مطالبات و برنامه‌ای که برای هر دستگاهی اعلام‌شده مطرح و هر کس کار خود را انجام دهد.

این مسؤول با بیان اینکه در شهرستان کلینیک مددکاری و مرکز مشاوره مشغول به فعالیت هستند که آموزش‌های طلاق را دیده‌اند، اظهار کرد: با دادگستری به تفاهم رسیدیم که تمام موارد طلاق را به مراکز اورژانس و مراکز مشاوره زیر نظر بهزیستی ارجاع دهد.

پورفاطمی در پایان گفت: اگر روی علت‌های طلاق در شهرستان بررسی‌هایی انجام دهیم، می‌توانیم برنامه شهرستانی برای کاهش طلاق تهیه و اجرا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا