سخنرانی غافلگیرانه ملک سلمان “اسراییل” را به وحشت انداخت!

به گزارش بصیرنیوز،ملک سلمان بن عبدالعزیز در سخنرانی سالانه خود در افتتاحیه شورای مشورتی عربستان سعودی، پس از گذشت  ۹ روز از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص بیت‌المقدس به این تصمیم واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

ملک سلمان، گفت: بار دیگر تصمیم آمریکا را در خصوص قدس محکوم کرده و از آن ابراز تأسف می‌کنیم که علیه حقوق تاریخی و ثابت مردم فلسطین است. فلسطینیان حق دارند که قدس شرقی را پایتخت خود بدانند.

او افزود: به ایفای نقش خود در خصوص کمک به مردم فلسطین برای استیفای حقوق خود ادامه می‌دهیم و عربستان همه را جهت خروج از بحران‌های منطقه‌ای به خصوص برای استیفای حقوق مردم فلسطین به راه‌حل سیاسی دعوت می‌کند.

پادشاه عربستان همچنین افزود: ما بر مبارزه قاطعانه و عادلانه با فساد مصمم هستیم.

سلمان بن عبدالعزیز گفت: ما برای توانمندسازی بخش خصوصی و تشویق این بخش برای افزایش مشارکتش در توسعه، تلاش خواهیم کرد.

اظهارات پادشاه سعودی با موجی از  تمسخر کاربران در شبکه های اجتماعی روبروشد. آنها گفتند: ” ملک سلمان امروز به علت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، جنگ علیه این رژیم را اعلام کرد.”

کاربر دیگری به طنز در تویتر نوشت: “ملک سلمان بطور علنی جنگ علیه “اسرائیل” را اعلام و دستور بمباران شهرهای آن را صادر و نیروهایش در یمن را برای آزادسازی سرزمین های اشغالی راهی تل آویو کرد.”

از سوی دیگر کاربران شبکه های اجتماعی با انتقاد از موضع سعودی، مسئولان آن را همسو با رژیم صهیونیستی دانستند به ویژه پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه ترامپ تصمیمش درباره قدس را پس از هماهنگی با دولت های عربی و در رأس آن عربستان سعودی گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا