رهایی از درد آمپول با سرنگ‌های بدون سوزن! +تصاویر

به گزارش بصیرنیوز،

به سرنگهای تزریقی یا به گفته مردم «آمپول»، معمولا همچون وسیله‌ای نفرت‌انگیز اما ضروری نگریسته می‌شود. شاید دیگر مجبور نباشیم درد و سوزش سوزن این وسایل را تحمل کنیم چراکه گزینه‌های بهتری قرار است در داروخانه‌ها عرضه شود تا دارو را با لیزر و بدون درد به زیر پوست هدایت کنند.

پس از سالها تحقیق در MIT، ابزاری موسوم به PRIME ساخته شده که سوزنهای مرسوم سرنگها را کنار می‌زند و با استفاده از ریزسوزن (microneedle) تعبیه‌شده در آن و از طریق نوعی فناوری لیزری، دارو را بدون احساس درد و سوزش در بیماران به زیر پوست هدایت می‌کند.

رهایی از درد آمپول با دستگاه تزریق بدون سوزن! +عکس

این روش به قدری موفقیت‌آمیز تلقی می‌شد که شرکتی موسوم به Portal Instruments از دانشگاه ام‌آی‌تی در سال ۲۰۱۲ از دل تحقیقات برآمد و به گونه‌ای جداگانه روند کار را دنبال کرد تا آن‌که اکنون با یک شرکت داروسازی ژاپنی موسوم به Takeda قراردادی به منظور عرضه انبوه آن به بازار امضا شده است و PRIME در آینده‌ای نزدیک احتمالا جای سرنگهای سوزنی کنونی را خواهد گرفت.

رهایی از درد آمپول با دستگاه تزریق بدون سوزن!

گفته شده که ریزسوزن لیزری PRIME طیف وسیعی از داروهای بیولوژیک مانند پروتئینها و یا هورمونها و واکسن‌ها و انسولین مورد نیاز بیماران را فقط با نوعی تحریک الکترومغناطیسی خطی که فشاری حدود ۲۰۰ متر در ثانیه دارد، به بافت زیر پوست یا رگها ارسال کند. چنین روشی نه تنها بدون درد، بلکه چنان سریع است که دوزی معادل ۱ میلی‌لیتر از مایع دارو را در نیم ثانیه به ناحیه مورد نظر ترزیق می‌رساند.

رهایی از درد آمپول با دستگاه تزریق بدون سوزن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا