۳۲ تبعه ترک از یونان درخواست پناهندگی کردند

به گزارش بصیرنیوز،  ۳۲ تبعه ترک که گفته‌اند زندگی آنها در رژیم ناعادلانه در کشورشان در معرض خطر قرار دارد از یونان درخواست پناهندگی کرده‌اند.

به گزارش روزنامه اتریشی “دی‌پرسه”، گروهی از شهروندان ترکیه امروز (شنبه) از یونان درخواست پناهندگی سیاسی کرده‌اند.

حدود ۳۲ شهروند ترک و یک مظنون به قاچاق روز جمعه از ترکیه خود را به چند کیلومتری یک جزیره در یونان رسانده و از این کشور درخواست پناهندگی سیاسی کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات پلیس یونان بین این پناهجویان، دانشجویان، معلمان، پزشکان و همچنین یک خانواده با چهار کودک وجود دارد. آنها اظهار داشته‌اند که زندگی آنها در رژیم ناعادلانه ترکیه در معرض خطر قرار دارد.

برای یونان همواره پناهندگان ترکیه به‌عنوان یک چالش دیپلماتیک مطرح بوده است. آنکارا همچنان با یونان درباره مسئله استرداد هشت نفر از پرسنل نظامی خود که در جولای سال ۲۰۱۶ با یک هواپیما به یونان گریختند اختلاف دارد. دادگاه عالی یونان در ماه می امسال با استرداد این نظامیان ترک به آنکارا مخالفت کرد.

مناسبات بین ترکیه و اتحادیه اروپا بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه به‌شدت متشنج شده است. بسیاری از کشورهای اروپایی خواستار توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به‌دلیل اقدامات سرکوبگرانه آنکارا علیه مخالفان شده‌اند.

ترکیه همچنین آلمان را متهم به حمایت از تروریسم کرده و خواستار بازگرداندن طرفداران جنبش فتح‌الله گولن و مظنونین به دست داشتن در کودتای نافرجام در ترکیه به این کشور شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا