اجرای ۳ فقره قلع و قمع بناهای غیرمجاز در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، محمدرضا ضیایی رئیس اداره جهادکشاورزی فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: در راستاي حفظ و حمايت از بستر توليد محصولات کشاورزي، منابع طبيعي و ملي و پس از صدور حکم قلع و قمع بناهاي غير مجاز در اراضي کشاورزي و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربري اراضي، سه فقره قلع و قمع دیوارکشی‌های غیرمجاز واقع در ابتدای جاده آمل و در حریم شهر به تعداد ۴ پلاک و به مساحت تقریبی هزار و ۵۰۰ مترمربع با حضور و همکاری اداره راه و نیروی انتظامی، در ماه جاري  اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی ساخت و سازها باید دارای مجوزهای لازم باشد، خاطرنشان کرد: بنابر تبصره یک ماده یک تمامی ساخت و سازها باید دارای مجوزهای قانونی باشد و اگر بنایی توسط کارشناسان مشاهده شود که در بافت کشاورزی ساخته شده باشد به دستور دادستان حکم تخریب آن صادر می‌شود.

رئیس اداره جهادکشاورزی فریدونکنار هدف از تخریب بناهای بدون مجوز را جلوگیری از خرد شدن اراضی و بازگشت به حالت اولیه دانست و تصریح کرد: اراضی کمتر از ۳ هکتار قابل تفکیک نیست و هرگونه تفکیک اراضی باید دارای مدارک لازم باشد.

ضیایی با بیان اینکه این اقدامات جهادکشاورزی پیشگیری برای عواقب سنگین‌تر است، افزود: کارشناسان جهاد با بازدید مستمر از اراضی کشاورزی در پی آن هستند تا از تکمیل بناهای بدون مجوز جلوگیری کنند چراکه عواقب ساختمان های تکمیل شده غیرقانونی بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ کاربری اراضی کشاورزی، گفت: تأمین امنیت غذایی نسل فعلی و آینده بشر مستلزم حفظ و پاسداشت اراضی موجود برای استفاده مستمر و مؤثر از آن‌هاست و همه وظیفه دارند تا در حراست از اراضی زراعی و باغی تلاش کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی فریدونکنار در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه ساخت و ساز در محدوده خارج از شهر وهمچنین در بافت روستایی نیاز به مجوزهای لازم از سوی جهادکشاورزی شهرستان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا