«خشم و هیاهو» در یکشنبه سیاه چپ‌های پارلمان

به گزارش بصیرنیوز،مشرق ،نمایندگان اصلاح‌طلب فراکسیون امید در جلسه علنی اخیر در مجلس شورای اسلامی، یکی از پر سر و صداترین روزهای تاریخ حضور خود در مجلس دهم شورای اسلامی را رقم زدند.

نطق پرحاشیه «محمود صادقی» که در آن مدعی شد مجلس عصاره فضائل شورای نگهبان است نه عصاره فضائل ملت!و توهین محمدرضا تابش، دیگر عضو فراکسیون امید به سیدحسین نقوی حسینی، نماینده اصولگرای ورامین که به بخشی از این نطق تذکر قانونی داشت، از جمله حاشیه‌های یکشنبه گذشته مجلس بوده است.

گفته می‌شود تابش به سمت نقوی حسینی رفته و ضمن به کاربردن ناسزا به وی گفته است: «تو عصاره فضائل ملت هستی؟»

محمدرضا کواکبیان، از معاریف فراکسیون امید نیز در نطق خود رئیس‌جمهور روحانی را مورد انتقاد قرار داد.

کواکبیان در بخشی از نطق خود گفته است: آقای رییس‌جمهور آیا در فضای مجازی هستید؟ امروز چه ناسزاهایی به اصلاح‌طلبان بابت حمایت از شما می‌گویند. چرا به وعده‌هایتان عمل نمی‌کنید؟

او همچنین تأکید کرده است: هیچ «حزب» اصولگرایی از آقای روحانی در انتخابات حمایت نکرد.

*این رخدادهای حاشیه‌ای اگرچه سبب تأسف است اما در رویکرد تحلیلی و با نگاه واقعی باید اشاره کرد که وزانت فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی وزانت چندانی نیست.

و همین وزانت کم است که سبب شده فعالیت‌های مشخص فراکسیون امید چیزی جز همین حاشیه‌ها و مقولاتی مثل «سلفی حقارت»، «تقلّا برای تصویب قانون حبس منتقدان روحانی» و یا «طراحی قانونی که به موجب آن بانوان بدون اذن ولی از کشور خارج خواهند شد» باشد.

واضح و مبرهن است که این فعالیت‌های دون شأن مجلس و این رفتارهای بی‌وزن و غلط نیست مگر طراحی ذهن ستاد جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح‌طلبان که در ایام انتخابات مجلس دهم در سال ۹۴؛ فهرستی انتخاباتی را به مردم ارائه کردند که از پیش معلوم بود برخی چهره‌های حاضر در آن هنری مثلا به جز حبس منتقدان دولت، توهین و یا حاشیه‌سازی‌های یکشنبه اخیر را ندارند.

نکته قابل تأمل آنکه طراحان همین فهرست انتخاباتی اما به تازگی ژست انتقادی گرفته و اینطور وانمود می‌کنند که فراکسیون امید اصلاح‌طلبان در مجلس ربطی به آنها ندارد و تمام مسئولیت آنهم با محمدرضا عارف است!

ستاد اصلاحات احساس می‌کند با این سردرگمی و اظهارات عجیب در کنار پروژه «عبور از روحانی» می‌تواند عزیمت موفقی به سمت انتخابات سال ۱۴۰۰ داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا