نظامیان آمریکایی در چند کشور استقرار دارند؟

به گزارش بصیرنیوز، نیروهای ویژه آمریکا در ۱۴۹ کشور جهان در سال ۲۰۱۷ مستقر هستند.

بر اساس اطلاعات مقر فرماندهی نیروهای ویژه آمریکا، در سال ۲۰۱۷ نیروهای ویژه این کشور همچون یگان ویژه نیروی دریایی و کماندوهای نیروی زمینی در ۱۴۹ کشور جهان مستقر هستند.
این رقم برابر با ۷۵ درصد کشورهای جهان است و افزایشی را از حیث آمار به نسبت سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد. این آمار در سال ۲۰۱۶ و دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور قبلی آمریکا، ۱۳۸ کشور بود.
«ویلیام هارتونگ» مدیر پروژه تسلیحات و پروژه امنیت در مرکز سیاست بین‌الملل در این باره گفت: «اکثر آمریکایی‌ها از این که متوجه شوند نیروهای ویژه این کشور در سه چهارم ممالک سیاره مستقر هستند، شگفت زده خواهند شد.»
«میکا زنکو» کارشناس امور امنیتی اندیشکده انگلیسی «چتم هاوس» درباره افزایش حضور نظامی‌آمریکا در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت، ترامپ قدرت بیشتری را به فرمانده‌هان نظامی برای حمله در مناطق شبه جنگی، چون یمن و سومالی اعطا کرده و از حیث عملیات ضد تروریستی، این نیروها ۵ عملیات بزرگ و کشنده را در شش ماهه نخست ریاست ترامپ انجام داده اند که برابر با ۶ ماه آخر کاری اوباما بود.
بر این اساس، تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در عراق ۵۳۰۰ نفر اعلام شده که رقم واقعی به یقین بالاتر است.
به دنبال مرگ ۴ عضو نیروهای ویژه آمریکا در نیجر، واقع در غرب آفریقا سناتور «لیندسی گراهام» عضو کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا در اکتبر ۲۰۱۷، با انتقاد از این رویداد گفت: «دقیقا نمی‌دانیم که در کجای جهان هستیم و چه کار می‌کنیم.»
در انتهای این مطلب آمده است: استقرار این نیروها تنها مختص خاورمیانه و آفریقا نیست بلکه نیروهای ویژه آمریکا در کشورهای همسایه روسیه نیز حضور دارند به طوری‌که در دو سال گذشته این نیروها تقریبا در همه کشورهای واقع در غرب مرزهای روسیه عملیات ویژه برگزار کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا