لاریجانی: خزر بستر صلح و آرامش و همکاری‌ها باشد

به گزارش بصیرنیوز،، رئیس مجلس با اشاره به لزوم همکاری‌های بیشتر در حوزه نفتی دریای خزر، گفت: امیدواریم که خزر بستر صلح و آرامش و همکاری های گسترده باشد.

علی لاریجانی امروز یکشنبه در دیدار با واصف طالب‌اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دوستی خود با آذربایجان ثابت قدم است و همیشه هم در کنار دوستان خود خواهند ماند.

وی افزود: قرابت فرهنگی میان دو کشور بسیار زیاد است و این دلیل محکمی است که لزوم گسترش روابط اقتصادی و سیاسی را می طلبد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: شرایط فعلی منطقه و ناامنی های موجود در آن باعث شده است که روابط سیاسی و امنیتی خود را گسترش دهیم تا بتوانیم به برقراری صلح و آرامش در منطقه کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری های بیشتر در حوزه نفتی دریای خزر، تاکید کرد: گفتگوهای مناسبی میان روسای جمهور دو کشور در این باره صورت گرفته و ما امیدواریم که خزر بستر صلح و آرامش و همکاری های گسترده باشد.

همچنین در این دیدار واصف طالب اف گفت: جمهوری خودمختار نخجوان دولتی در چارچوب تمامیت ارضی آذربایجان است و مجلس خودش را دارد و هفت نماینده از جمهوری خودمختار برای مجلس ملی انتخاب می شوند.

وی اظهار داشت: به جرأت می توان گفت که رابطه میان ایران و آذربایجان، رابطه ای مبتنی بر دوستی و برادری است و این دوستی میان دو کشور همیشگی خواهد بود.

رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، تصریح کرد: سفر توریست های بی شمار از دو طرف بیانگر قرابت و نزدیکی میان دو ملت است که امیدواریم این تعداد بتواند در آینده افزایش پیدا کند.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی دو کشور می توانند نقش ارزنده ای در ارتقاء سطح روابط داشته باشند و تاکنون نیز این گروه فعالیت های زیادی داشته است.

واصف طالب اف در پایان بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا