مسئولان، مردم را فدای پرندگان نکنند/ توهین‌ رسانه‌ها به مردم فریدونکنار لایق خودشان است

به گزارش بصیرنیوز، ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به عدم حضور خود در جلسه ساماندهی صید و شکار که در فرمانداری فریدونکنار برگزار شد، اظهار کرد: در زمان برگزاری این جلسه در مجلس حضور داشتم و مامور به انجام وظیفه نمایندگی خود بودم.

وی با بیان اینکه نگاه ما در بحث صیادی، ساماندهی وضعیت صیادان است، خاطرنشان کرد: باید در امور صیادانی که به وسیله صید در منطقه ارتزاق می کنند تدبیر شود و مسئولان ابتدا باید به فکر مردم باشند سپس نگران پرندگان.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی افزود: می توان هم به مردم رسید و هم محیط زیست را برای پرندگان حفظ کرد اما در این راه نباید مردم را فدای پرندگان کرد.

نانواکناری درخصوص صید بی رویه پرندگان گفت: در این موضوع که بایستی مانع از صید بی‌رویه شود تردیدی نیست  اما در همین رابطه باید فکری به حال صیادان هم بشود اما چون مسئولان مربوطه در این زمینه حرف زدند و به حرفشان عمل نکردند اعتمادی به آنان نیست.

وی ادامه داد: مسئولان یا توجیه نیستند یا منطقه را نمی شناسند و یا اصلا اطلاعی ندارند به همین دلیل اظهار نظرشان کارشناسی نیست، همین صیادان هستند که منطقه را برای پرندگان امن می کنند اگر همین قدر هم از محیط زیست حفظ نشود پرنده‌ای در منطقه نخواهیم داشت.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات برخی از مسئولان در خصوص اینکه نمایندگان مجلس باید نسبت به این مسائل اقدام کنند، خاطرنشان کرد: مسئولانی که چنین اظهار نظراتی می‌کنند نه مدیر هستند و نه به وظایف خود آگاه، زیرا نمایندگان کار اجرایی نمی‌کنند بلکه این مدیران هستند که باید تدبیری بیاندیشند.

نانواکناری در واکنش به شایعه سازی برخی رسانه‌ها و هجمه آنها به فریدونکنار نسبت به کشتار پرندگان، اظهار کرد: از ادبیات نادرستی که در رسانه‌ها در مورد مردم خوب و متدین شهر فریدونکنار عنوان شد بسیار گله‌مندم و بعضی از اظهارنظرهای نابخردانه، توهین‌ها و تهمت هایی که نسبت به مردم این شهرستان زده شد لایق خودشان بود، زیرا مردم ما مردمی خوب و طرفدار محیط زیست هستند.

وی در رابطه با پرنده‌نگری و اکوتوریسم با طرح سوالاتی از مسئولان محیط زیست، گفت:  در رابطه با پرنده نگری سوال من از مسئولین محیط زیست این است که چند میلیون برای ساختمانی که به همین موضوع در جنگل اوجاکله ساختید هزینه کردید؟ در حال حاضر وضعیت این ساختمان به چه شکل است؟

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر یادآور شد: وقتی به اتفاق مسئولان مربوطه بازدیدی از این ساختمان داشتیم وضعیت آن موجب نگرانی‌ام شده بود، که با تماس صورت گرفته با مسئولان خواستار فعال کردن آن ساختمان شدم اما مشخص نیست که چرا اقدام و عملی صورت نگرفت؟ و به همین دلایل است که اعتماد مردم از مسئولان سلب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا