کشاورزی موتور رشد توسعه اقتصاد کشورهای درحال توسعه

به گزارش بصیرنیوز،

احمد صادقی در جلسه گردهمایی دهیاران و شوراهای بخش سرخ‌رود بیان کرد: در کشورهای در حال توسعه کشاورزی موتور اصلی رشد توسعه اقتصادی می‌باشد که برای گذر از بحران‌های عدم توسعه بایستی به سراغ بخش کشاورزی خود رفته و ضمن تلاش برای گسترش تولیدات کشاورزی در تفکر آن باشند، این بخش می‌بایست با تکنولوژی‌های پیشرفته آمیخته شود تا از این رهگذر تولیدات خود را کارا نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ادامه داد: اهم محورهای فعالیت این مدیریت را تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، تجهیز و برقی کردن چاه‌های کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون، آموزش و ترویج، مصرف بهینه کود و سموم، بیمه محصولات کشاورزی و حفظ زمین زراعی به‌عنوان تنها بستر تولید می‌باشد.

وی با توجه به نقش مهم و تعیین کننده دهیاران و اعضای شوراها در حفظ زمین به‌عنوان تنها بستر تولید، عنوان کرد: از دهیاران و شوراها که به‌عنوان یک بازوی قدرتمند در راستای حصول این اهداف هستند تقاضای همکاری و مساعدت می‌کنیم.

هاشمی بخشدار سرخ‌رود در این همایش اظهار کرد: با توجه به بحران آب و خشکسالی در سال‌های آتی و نقش آن در کشاورزی پایدار، ریشه تمام مشکلات و موانع موجود را در عدم آموزش و ترویج صحیح اطلاعات کشاورزی است.

وی در ادامه از دهیاران به‌عنوان مهم‌ترین بخش حاکمیتی در روستاها خواهان همکاری با جهاد کشاورزی در راستای آموزش اثربخش در بخش‌های مختلف کشاورزی و در نهایت ایجاد امنیت غذایی و حفظ استقلال کشور شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا