حذف پرسپولیس به ضرر دیگران؛ دوری مدعیان از آسیا

به گزارش بصیرنیوز،

حذف پرسپولیس از جام حذفی، علاوه بر پایان شانس دو گانه برای این تیم شانس تیم‌هایی مثل پارس، فولاد، پیکان و سایپا برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا را هم کاهش داد. پرسپولیس، تنها نماینده ۵ تیم بالای جدول در جام حذفی بود. در صورت قهرمانی آن‌ها، با توجه به اینکه پرسپولیس می‌تواند از لیگ برتر سهمیه بگیرد، یک سهمیه به تیم چهارم لیگ برتر می‌رسید. با حذف پرسپولیس اما، این احتمال نزدیک به صفر می‌شود.

با حذف پرسپولیس، هیچکدام از ۵ تیم اول لیگ برتر در جام حذفی نیستند. در حال حاضر پارس جنوبی جم، فولاد، پیکان و سایپا تیم‌های دوم تا پنجم جدول هستند که فاصله زیادی با هم ندارند و همگی، از شانس زیادی برای سهمیه آسیایی برخوردارند. در صورتی که پرسپولیس قهرمان جام حذفی می‌شد، سه تیم از این چهار تیم آسیایی می‌شدند اما حالا، فقط دو تای آن‌ها به لیگ قهرمانان می‌روند.

تنها حالتی که یک سهمیه به لیگ برتر اضافه شود، این است که استقلال نیم فصل دوم، به سه تیم بالای جدول برسد و در جام حذفی هم قهرمان شود. اتفاقی که با توجه به فاصله ۷ امتیازی آن‌ها با فولاد رده سومی، سخت به نظر می‌رسد. با حضور تیم‌هایی مثل ایرانجوان، استقلال خوزستان، صنعت نفت و خونه به خونه، احتمالا استقلالی‌ها هم بیشتر روی قهرمان در جام حذفی تمرکز خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا