واکنش وزارت ورزش به تخلف صورت‌گرفته در آستانه انتخابات چند فدراسیون‌

به گزارش بصیرنیوز،

طبق بند نهم از ماده چهارم آیین‌نامه جدید انتخاب رؤسای فدراسیون‌های ورزشی که مربوط به وظایف دبیر مجمع انتخابات است، باید ۱۰ روز قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی، اسامی کاندیداهای واجد شرایط، اعضای مجمع و همچنین محل برگزاری انتخابات مشخص و روی سایت فدراسیون قرار گرفته باشد که این موضوع در خصوص فدراسیون‌های بوکس، هاکی و والیبال اتفاق نیفتاد.

اهمیت این بند در آنجا مشخص می‌شود که بدانیم انتخابات ریاست چندین فدراسیون‌ از جمله هاکی، ششم دی ماه و والیبال هفتم دی ماه برگزار خواهد شد، اما هنوز لیست نامزدهای آن مشخص نشده است.

سید محمد شروین اسبقیان در این باره اظهار داشت: قانون باید اجرا شود، اما ممکن است بنا به دلایلی اعلام اسامی یکی دو روز به تأخیر بیفتد. دلیل این مسئله می‌تواند بررسی‌های بیشتر و همچنین رسیدگی به برخی اعتراض‌ها باشد.

وی افزود: تمام تلاش وزارت ورزش این است که مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها در نهایت عدالت برگزار شود تا ورزش کشور پس از انتخابات یکی دو هفته آینده و مشخص شدن برخی رؤسای فدراسیون‌ها، با آرامش خود را آماده حضور موفق در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و همچنین المپیک ۲۰۲۰ توکیو کند. رسانه‌ها نیز در برقراری این آرامش نقش بسیار مهمی دارند و حمایت آنها همیشه تأثیرگذار بوده است.

«برخی از اعضای مجامع مختلف از عدم دریافت دعوتنامه ابراز گلایه کرده‌اند، این در حالی است که طبق قانون باید دعوت‌نامه و برنامه کاندیداها ۱۵ روز قبل از انتخابات به اعضای مجمع ارسال شود». اسبقیان در واکنش به این موضوع اظهار داشت: من هم این موضوع را شنیده‌ام، اما فکر نمی‌کنم دلیل خاصی داشته باشد. در پیگیری‌هایی که درخصوص یکی از اعضای مجمع فدراسیون کشتی داشتم، گفتند که این عضو مجمع را نمی‌توانسته‌اند پیدا کنند تا او را در جریان بگذارند. این مسئله نیز می‌تواند ناشی از تغییر آدرس و مواردی این‌چنینی باشد. ارسال دعوت‌نامه یکی از وظایف دبیر مجمع است.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها درباره ثبت‌نام کردن یا نکردن بهرام شفیع در انتخابات فدراسیون هاکی گفت: او مدارک لازم را ارائه کرده است و مشکلی برای شرکت در انتخابات ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا