اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های تعاونی در سال جاری

به گزارش بصیرنیوز، مهدی حسین‌نژاد رئیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به تعاونی‌ها از این صندوق اظهار کرد: هزار شرکت تعاونی به میزان هزار میلیارد تومان از تسهیلات صندوق سرمایه گذاری بهره‌مند شدند و تا پایان سال ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر به شرکت‌های تعاونی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با برآورد انجام شده مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال آینده در نظرگرفته شده که با سیاست‌های دولت در زمینه  طرح تکاپو، طرح روستایی، طرح فراگیر و طرح رفع موانع تولید مورد حمایت قرار می‌گیرند و هر شرکتی که داوطلب باشد به آن‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با بیان علت اصلی مشکل تعاونی‌ها، تصریح کرد: تامین مالی شرکت‌ها یکی از مشکلات آن‌ها است اما داشتن ایده مناسب یکی دیگر از مسائلی است که باید برای عرضه محصولات و خدمات در بازار برای شرکت‌های تعاونی و غیرتعاونی متصور است.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه در توانمندی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بخش تعاون دچار مشکل هستیم، افزود: وزارت تعاون و کار برنامه‌های زیادی برای توانمندسازی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت‌های تعاون دارد که البته این امر با حمایت و تخصیص اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی باید انجام شود تا کسانی که این تعاونی‌ها را اداره می‌کندد از فن و فنون اداره کسب و کار آگاه باشند.

وی یادآور شد: خلاقیت و نوآوری، بازاریابی، حسابداری و تامین مالی از مواردی است که به عنوان نقاط ضعف شرکت‌های تعاونی محسوب می‌شود و برنامه وزارت کار این است که با ایجاد توانمندی در پی رفع مشکلات شرکت‌های تعاونی باشد.

رئیس صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، گفت: با توجه به حمایتی که از تعاونی‌ها شد به میزان ۵٫۷ درصد اشتغال کشور را شامل می‌شود و بسیاری از آن‌ها به صورت غیر رسمی در حال فعالیت می‌باشند.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولیدات شرکت‌های تعاونی توسط شرکت‌های خصوصی صادر می‌شود که همین امر موجب می‌شود سهم شرکت‌های تعاونی مشخص نشود.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکلی که در تعاونی‌ها وجود دارد عدم ایجاد فرهنگ تعاون در کشور است و همین امر از رشد اقتصادی جلوگیری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا