مضرات بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی برای کودکان

به گزارش بصیرنیوز،

یافته‌های تحقیقی که در مجله Global Pediatric Health منتشر شده، حاکی از چرخه‌ای معیوب در زمینه استفاده از فنآوری، کم خوابی و افزایش شاخص توده بدنی (BMI) است.

مطالعات قبلی بیانگر ارتباط بروز مشکلات بهداشت روانی همچون افسردگی، گرایش به خودکشی، عدم تمرکز و موارد دیگری از این دست در بچه‌هایی بوده است که عادق به استفاده از تلفن‌های هوشمند داشته‌اند اما «کایتلین فولر»، از کالج پزشکی پن در امریکا می‌گوید: «ما در این مطالعه جدید شاهد اثر خواب کم و شاخص توده بدنی بالا در نتیجهٔ استفاده از چنین تکنولوژیهایی بودیم».

او اضافه می‌کند: «علاوه بر اینها، به شواهدی از بروز خستگی بیشتر صبحگاهی به دلیل استفاده از این فنآوریها دست یافتیم که در چرخه عوامل خطر افزایش شاخص توده بدنی قرار دارد. در واقع، ما شاهد شکل‌گیری یک نوع الگوی حلقوی در این زمینه هستیم که هر کدام با دیگری بنوعی ارتباط پیدا می‌کند».

این محققان با بررسی ارتباط عادات خواب و استفاده از تکنولوژیهای کنونی در ۲۳۴ کودک ۸ تا ۱۷ ساله متوجه شدند که استفاده از فنآوریهایی همچون موبایل یا تماشای تلویزیون یا انجام بازیهای رایانه‌ای قبل از خواب کودکان بر کیفیت و مدت خواب آنها اثر مخرب می‌گذارد و با کم خوابی، بدخوابی، کسالت یا خستگی بیشتر صبحگاهی همراه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا