برای صبحانه سراغ این ماده لبنی نروید

به گزارش بصیرنیوز،

همچنین مصرف پنیر با خیار و گوجه فرنگی، آن هم در فصل سرما، اثرات نامطلوب آن را چندین برابر می‌کند.

محمد عسکر فراشاه از صبحانه به عنوان یک وعده غذایی مغفول و از مشکلات تغذیه امروز ما ایرانی ها یاد کرد و اظهار داشت: اهمیت ندادن خیلی از مردم به وعده مهم صبحانه به نحوی است که خیلی ها این وعده مهم غذایی را نادیده می گیرند و در میان سایر افرادی هم که این وعده را میل می کنند، رایج ترین ماده مصرفی، نان و پنیر است.

به گفته این متخصص طب ایرانی، در مطالعات جدید، ثابت شده جذب کلسیم، بیشتر در موقع شب صورت می گیرد و بهتر است پنیر بعنوان یک ماده مغذی به عنوان شام میل گردد ضمن اینکه بهتر است مصرف پنیر با مصلحات (اصلاح کننده هایی) چون گردو، سیاهدانه، آویشن و زنیان همراه باشد.

عسکر فراشاه تصریح کرد: خیلی از ضعف ها و کسالت ها در بین دانش آموزان و کارمندان ما به علت بکار نبردن همین آموزه طب ایرانی است.

وی بهترین صبحانه را برای معده های سرد و ضعیف انواع مرباهای سیب درختی، بالنگ، به، هویچ و مربای پوست پسته اعلام کرد و یادآور شد: معده های گرم می توانند از مرباهای آلبالو و زرشک استفاده نمایند، همچنین غذاهایی نظیر حریره بادام، شیر برنج با کمی دارچین یا زعفران ، عسل و شیره انگور نیز از گزینه های مناسب برای صبحانه است.

این متخصص طب ایرانی اضافه کرد: این مرباها باید تا حد امکان بدون شیرابه و شهد میل شود و بیماران دیابتی نیز از میوه های پخته شده بدون شیرینی نظیر به، سیب یا هویج آب پز همراه با نان بهره ببرند، همچنین بهتر است نوشیدنی هایی نظیر چای یا شیر، یک ساعت با وعده غذایی فاصله داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا