۱۰ درمان موثر خانگی نزدیک بینی چشم

به گزارش بصیرنیوز،

آیا فرزندتان دائم از این شاکی است که نمی‌تواند تخته سیاه را به درستی ببیند؟ اگر در خیابان کسی برای‌تان دست تکان دهد، نمی‌توانید او را تشخیص بدهید؟ به نقل از بازده پس به احتمال زیاد شما از مشکل نزدیک بینی چشم رنج می‌برید.

 

۱۰ درمان برتر خانگی نزدیک بینی چشم

 

نزدیک بینی، عدم توانایی دیدن اشیائی است که در فاصله‌ی دور از شما قرار دارند. این اختلال به دلیل ناسازبینی در چشم رخ می‌دهد. کانون شیئی که دور از شما قرار دارد، جلوی شبکیه می‌افتد به جای این‌که روی سطح شبکیه بیفتد. این اختلال امروزه بسیار شایع است. در واقع، در طول سال‌های اخیر تعداد افراد مبتلا به این اختلال به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است به این ترتیب که از هر پنج نفر یک نفر به نزدیک بینی دچار است.

نزدیک بینی چشم در ابتدا، در بچه‌هایی که در سن در مدرسه هستند، مشاهده می‌شود و در طی سال‌های نوجوانی پیشرفت می‌کند. این اختلال در اوایل سنین بزرگسالی تثبیت می‌شود. نزدیک بینی چشم را باید تا حد امکان در اسرع وقت درمان کرد. عدم درمان این اختلال ممکن است به دژنراسیون کامل چشم منجر شود. کار‌های زیادی است که با انجام آن‌ها می‌توانید این اختلال را به تعویق بیندازید یا از بروز آن جلوگیری کنید. امروزه ما توسط مزایای فراوانی که تمدن دارد، احاطه شده‌ایم.

هرچند ماشینی شدن زندگی مدرن سبب شده که همه چیز برای‌مان راحت‌تر باشد، اما عامل زیان‌باری نیز برای یک زندگی سالم است. دستگاه‌های تهویه‌ی مطبوع، کامپیوتر، تلویزیون، و وسایل دیگری از این قبل سبب شده‌اند که انسا‌ن‌ها از زندگی طبیعی به شدت دور شوند. امروزه حدود یک میلیارد نفر عینکی هستند یا لنز استفاده می‌کنند؛ این رقم نشان می‌دهد که برخی از انواع مشکلات چشمی اپیدمی شده‌اند.

نزدیک بینی چشم، درمان خاصی ندارد، اما می‌توانید آن را تا حد زیادی به تعویق بیندازید یا از آن جلوگیری کنید. درمان‌های خانگی متفاوتی برای نزدیک بینی وجود دارد که می‌تواند به جلوگیری از بروز آن کمک کند. در این‌جا چند نکته وجود دارد که می‌توانند به سالم ماندن چشم‌های شما کمک کنند:

۱. زمانی را خارج از منزل سپری کنید.

مطابق با مشاهدات کودکانی که بیش‌تر اوقات در منزل هستند و زمان‌شان را به مطالعه یا تماشای تلویزیون سپری می‌کنند، مستعد ابتلا به این مشکل هستند. مهم است که کودکان زمانی را در خارج از منزل سپری کنند. گیاهان و درختان موجود در طبیعت نیز یک اثر آرامش‌بخش روی چشم‌ها دارند.

۲. طلوع خورشید را تماشا کنید.

گفته می‌شود تماشای طلوع خورشید هر روز صبح به مدت سه تا پنج دقیقه برای چشم‌ها مفید است. هر روز صبح زود بیدار شوید و برای پیاده‌روی بیرون بروید یا مشغول تماشای طلوع خورشید شوید. با پیاده‌روی، در عین حال که منظره‌ی شگفت‌انگیز طلوع خورشید را می‌بینید و قوه‌ی بینایی‌تان را بهبود می‌دهید و حتی نزدیک بینی‌تان را درمان می‌کنید، به سلامت کلی‌تان نیز کمک خواهید کرد.

۳. ورزش کنید.

ورزش درست همان‌طوری که برای داشتن یک بدن سالم مهم است، برای چشم‌ها نیز فایده دارد. هر روز صبح کره‌ی چشم را ورزش بدهید، به این ترتیب که سرتان را صاف نگه دارید و فقط از چشم‌تان برای دیدن جهت بالا استفاده کنید. ۵ ثانیه همان جهت را نگاه کنید و سپس به حالت عادی برشد. بعد پایین را نگاه کنید و پنج ثانیه همان جهت را نگاه کنید. به همین شیوه، از چشم‌های‌تان برای دیدن سمت چپ و سمت راست استفاده کنید بدون این‌که سرتان را تکان دهید. این ورزش را پنج بار انجام دهید. بعد پنج بار کره‌ی چشم را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. ورزش چشم را هر روز انجام بدهید. خیلی زود متوجه تفاوت در کیفیت بینایی‌تان خواهید شد!

۴. چشم‌تان را گرم کنید.

چشم‌های خود را با مالیدن کف دستان‌تان روی آن‌ها آرام کنید و بعد با کف دست روی چشم‌ها را بپوشانید. این کار را می‌توانید هر زمانی از روز انجام بدهید. درست زمانی که استرس پا به میدان می‌گذارد، چند دقیقه از کارتان فاصله بگیرید و این تمرین ساده را انجام دهید. با این کار چشم‌های‌تان نیروی تازه‌ای به‌دست خواهند آورد.

۵. در هنگام مطالعه کردن مراقب چشم‌های‌تان باشید.

مطالعه می‌تواند اعتیادآور باشد، اما نکاتی وجود دارد که در هنگام خواندن کتاب مورد علاقه‌تان باید در نظر داشته باشید. از مطالعه کردن در نور کم پرهیز کنید. اطمینان حاصل کنید که نور کافی وجود دارد، به طوری که مجبور نشوید به چشم‌تان فشار وارد کنید. هرگز در یک وسیله‌ی نقلیه‌ی در حال حرکت چیزی نخوانید، چرا که در این صورت به چشم‌تان فشار وارد می‌شود. مطالعه کردن در هنگام این‌که دراز کشیده‌اید نیز می‌تواند برای چشم مضر باشد.

۶. عادات غذایی خوبی داشته باشید.

عادت‌های نادرست غذایی می‌توانند سبب بدتر شدن نزدیک بینی شوند. مصرف شیر، سبزیجات غنی از ویتامین A. مانند هویج، اسفناج، گوجه‌فرنگی، نخود سبز، پرتقال، دانه‌ی سویا، کلم و …، برای چشم بسیار مفید است و به دور نگه داشتن مشکلات چشم کمک می‌کند. این‌ها بهترین درمان طبیعی برای مشکل نزدیک بینی هستند.

۷. محصولات کشاورزی طبیعی بخورید.

گفته می‌شود که انگور فرنگی هندی یا آمله یک درمان خوب برای مشکل نزدیک بینی است. استفاده‌ی روزانه از این ماده‌ی خوراکی مفید، مانند یک داروی مقوی چشم عمل می‌کند. بیل‌بری و انگور فرنگی سیاه نیز برای چشم بسیار مفید هستند. این میوه‌ها به کاهش فشار روی چشم کمک می‌کنند، قوه‌ی بینایی را بهبود می‌دهند و از تحلیل رفتن بیش‌تر چشم جلوگیری می‌کنند. عصاره‌ی دانه‌ی انگور نیز می‌تواند نزدیک بینی خفیف را درمان کند.

۸. حمام دادن چشم را فراموش نکنید.

محلول ساخته شده از گیاه دارویی دم اسب یا گزنه در یک لیتر آب، یکی دیگر از دارو‌های قدرتمند و شگفت‌آور است. این محلول را آماده و ذخیره کنید. یک حوله را در این محلول خیس کنید و بعد آن را روی چشم‌های‌تان بگذارید. تاثیر این محلول در به تاخیر انداختن شروع نزدیک بینی به اثبات رسیده‌است.

۹. از قطره‌ی چشم استفاده کنید.

گیاه دارویی بابونه به عنوان یک قطره‌ی چشم طبیعی برای جلوگیری از بروز نزدیک بینی استفاده می‌شود. البته پیش از مصرف هرگونه ماده‌ی خارجی به عنوان قطره‌ی چشم باید با پزشک‌تان مشورت کنید. قطره‌های زیادی در داروخانه‌ها موجود هستند که از بابونه ساخته شده‌اند.

۱۰. تریفالا

گفته می‌شود که تریفالا به عنوان یکی از دارو‌های استفاده شده در طب باستانی هندوستان یعنی آیووردا، بهترین دارو برای بهبود بینایی است. این دارو همچنین به تقویت عضلات چشم کمک می‌کند و نزدیک بینی چشم را دور از شما نگه می‌دارد.

مراقبت مناسب از چشم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا هیچ درمانی برای نزدیک بینی چشم وجود ندارد. این دارو‌های خانگی ساده برای نزدیک بینی می‌توانند به شما در طولانی مدت کمک کنند و نه تنها نزدیک بینی، بلکه سایر مشکلات چشمی را دور از شما نگه دارند. چشم‌های‌تان شما را کمک می‌کنند تا شگفتی‌های این دنیا را ببینید. کم‌ترین کاری که از عهده‌تان برمی‌آید این است که آن‌ها را سالم نگه دارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا