اعتیاد به گوشی‌های هوشمند چه عاقبتی دارد؟

به گزارش بصیرنیوز،

اعتیاد به گوشی های هوشمند به جای برقراری ارتباط اجتماعی با دوستان و همکلاسی ها در نوجوانان و جوانان، اثرات مخربی بر مغز آنها دارد به طوری که آنها را به افسردگی، پرخاشگری و اضطراب سوق می دهد.

پژوهشگران دانشگاه سئول با مطالعه و انجام آزمایش MRS روی مغز تعدادی افراد که تحت آسیب استفاده مفرط گونه کار با گوشی‌ها هوشمند بودند، به این نتیجه رسیدند که اعتیاد به گوشی‌های هوشمند به جای برقراری ارتباط اجتماعی با دوستان و همکلاسی‌ها در نوجوانان و جوانان، اثرات مخربی بر مغز آن‌ها دارد به طوری که آن‌ها را به افسردگی، پرخاشگری و اضطراب سوق می‌دهد.

اعتیاد به اینترنت مسیر زندگی اجتماعی و طبیعی روزانه را، الگوی خواب و الگوی احساسی افراد را تخریب می‌کند. این‌ها همگی ناشی از عدم سیگنال رسانی مناسب و نرمال مغز است. کاهش عملکرد یکپارچه مغز وعدم تنظیم و پردازش در شبکه عصبی مربوط به شناخت و عاطفه افراد اثر اعتیاد به گوشی ها‌ی هوشمند است.

نداشتن تمرکز و آسیب‌های روحی و روانی هم از استفاده افراط گونه از گوشی‌های هوشمند ناشی می‌شود. نتایج این تحقیق در Radiological Society of North America در ۲ دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شده است. افراد آسیب دیده تحت رفتار درمانی مداوم قرار می‌گیرند تا بلکه درمان شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا