بدرقه راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد»

به گزارش بصیرنیوز، مراسم تشییع پیکر شهید علی خوش لفظ راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس، صبح امروز با حضور جمع کثیری از مردم تهران در حوزه هنری برگزار شد. جمع زیادی از مقامات کشوری و لشگری و نیز اهالی فرهنگ و ادب در این مراسم حضور داشتند.

در آغاز این مراسم پیام تسلیت مقام معظم رهبری برای شهادت علی خوش لفظ از سوی علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قرائت شد.

سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران در این مراسم با اشاره به شهادت این جانباز عنوان کرد: علی خوش لفظ با شهادتش به نتیجه ای که می خواست دست یافت و هنوز عده بسیاری مانند او در انتظار این نتیجه به سر می برند. او از کسانی بود که همیشه منتظر این پاداش بود. کاش امروز احمد متوسلیان بود و از استقامت او سخن می گفت. کاش شهید همت در میان ما بود و از مقاومتش می گفت و اینکه چطور در صحنه های دفاع می ایستاد. کاش شهید همدانی در جمع ما بود و می گفت که او چطور در حالی که هنوز جراحات عملیات های قبل را بر تن داشت در عملیات دیگری شرکت می کرد.

سردار یزدی ادامه داد: حاج علی برای ما اسوه و اسطوره مقاومت بود. کسی که بارها مجروحیتش هرگز محدودیتی برای حضور در صحنه های دفاع از انقلاب برایش پدید نیاورد. روح مقاوم او، جسمش را نیز با خودش می کشید و نگاه او بود که نشان می داد چطور یک رزمنده و سرباز ولایی می تواند از انقلاب دفاع کند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران با اشاره به اینکه زندگی پرافتخار این شهید می تواند برای تمامی ما و نسل های آینده الگو باشد، تصریح کرد: ایثارگری و سبک زندگی او برای ما قابل توجه است. می توانیم زندگی خودمان را بر مبنای او و اعمالش تنظیم کنیم. زندگی ای که مزد آن شهادت بود و امروز درس گرفتن از آن برای ما افتخار است. جوانان ما می توانند دقت کنند که چطور در چنین شرایطی می توان ایستاد و درد کشید و در عین حال تکلیف را نیز رعایت کرد.

وی همچنین افزود: نگاه فرهنگی شهید خوش لفظ بود که او را میان سایرین ماندگار کرد. این نگاه را می توان در صفحه صفحه زندگی او دید و به آن افتخار کرد. حضور چنین شهدایی است که باعث می شود دشمنان ما جرأت تعدی به ما را نداشته باشند و از این فکر که بتوانند به ما نگاهی سوء داشته باشند بترسند.

در ادامه مراسم و پس از شعر خوانی علیرضا قزوه، طاهر خوش لفظ یکی از فرزندان این شهید با قرائت متن کوتاهی از حاضران در این مراسم تشکر کرد و پس از آن نیز حجت الاسلام ملکی از همرزمان سابق شهید خوش لفظ به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از دغدغه های همیشگی علی، عاقبت به خیری بود و برای کسب آن تلاش بسیاری کرد. من از او معصیت ندیدم و در مقابل شاهد بودم که تا دو هفته پیش از شهادتش نیز که به عیادتش رفتم، تنها دغدغه اش عاقبت بخیری بود.

ملکی همچنین شهید خوش لفظ را مرد سختی ها نامید و اظهار داشت: علی حماسه ساز بود و در عین حال بسیار پیگیر که گمنام بماند. اما زخم هایش در تاریخ باقی ماند و خداوند به تلاش او پاداشی داد که در بین زمینیان زنده و خوش معنا باقی بماند.

در این مراسم همچنین پیام تسلیت سردار قاسم سلیمانی، سردار باقری و آیت الله نوری همدانی به مناسبت شهادت علی خوش لفظ قرائت شد.

بخش دیگری از این مراسم نیز به شعر خوانی مرتضی امیری اسفندقه اختصاص یافت و پس از آن نیز میثم مطیعی برای حاضران به مدیحه سرایی پرداخت.

پس از این مراسم، پیکر شهید علی خوش لفظ تشییع و پس از اقامه نماز با حضور جامعه فرهنگی و مقامات لشگری و کشوری ، مشایعت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا