مصرف و ترویج کالای قاچاق موجب ضربه به اقتصاد کشور می‌شود/ گرانی در کشور بیداد می‌کند

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار، اظهار کرد: بر اساس نامگذاری رهبری مبنی بر ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری، همه باید باور کنیم که دشمن پس از شکست در جنگ‌های مختلف و پیروزی رزمندگان اسلام، میدان را به عرصه اقتصاد کشاندند.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی با شگردهای گوناگون دشمن در حال مبارزه با کشورمان است، افزود: امروز بر همه تکلیف است که برای دفاع در برابر دشمنان اسلام به پا خیزیم.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: باید دقت کرد تا احتکار نشود و کالای قاچاق به بازار وارد و مصرف نکنیم.

جلالی خاطرنشان کرد: ترویج و ورود کالاهای قاچاق به کشور یکی از حربه‌های دشمنان در جنگ اقتصادی است.

وی تاکید کرد: کالای قاچاق تولید داخلی را ضعیف و صنعت کشور را ورشکسته می‌کند و فرهنگ غربی به جای فرهنگ اسلامی جایگزین می‌شود.

امام جمعه فریدونکنار گفت: قاچاق و تجارت آن ممنوع است و تاجران و بازاریان به این نکته مهم دقت کنند.

جلالی اظهار کرد: مبارزه با فساد اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است و دستگاه قضایی، اطلاعاتی و امنیتی باید در این زمینه حرکت جهادی کنند.

وی افزود: مایه تاسف است که هنوز دادستان کل کشور از سهل‌انگاری مسئولان در مقابله با قاچاق کالا گلایه کند.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: امروز گرانی در کشور بیداد می‌کند و قشر مستضعف جامعه توان اداره امور اولیه زندگی را ندارند و مسئولان نباید در این زمینه بی‌توجه نباشند و ریشه‌های فساد را باید شناسایی کنند و از بین ببرند.

جلالی گفت: اگر از نظر اقتصادی وابسته باشیم ذلت به همراه دارد و این امر وابستگی نظامی و سیاسی را به دنبال می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه آنها به دنبال افزایش فشار اقتصادی برای رسیدن به اهداف شوم اقتصادی خود هستند، بیان کرد: مصرف‌کنندگان کالای قاچاق نخرند تا آنها برای واردات آن تشویق نشوند.

خطیب جمعه فریدونکنار تصریح کرد: توجه به افزایش راندمان تولید و اشتغال جوانان در بحث اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است.

جلالی با بیان اینکه چه زمانی و چگونه مشکل بیکاری برطرف می‌شود، گفت: شرایط کار و تولید و تسهیلات قرض الحسنه‌ها را بیشتر و شرایط را کمتر کنید و کارشناسی‌ها دقیق‌تر شود.

وی اضافه کرد: جوانان در حال پیر شدن هستند و مایل به ازدواج نیستند چرا که منابع مالی ندارند.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: مسئولان عالی رتبه وحدت خود را حفظ کرده و هتک حیثیت نکنند.

جلالی گفت: با هر بهانه‌ای حیثیت یک نظام و کشور را زیر سوال نبرید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فلسطین با حماقت ترامپ بار دیگر مسئله اول جهان اسلام شد، اظهار کرد: سازمان ملل برای پنج کشور حقی را گذاشته است که بتواند آنچه بر خلاف نظر و منافع آنها است وتو کنند.

امام جمعه فریدونکنار افزود: این چه قانون و دموکراسی است که این گونه برای چند کشور محدود حق قائل می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد: غرب با نمایش خود در حال نشان دادن موشک اصابت شده به ریاض از سوی ایران بود تا پای آمریکا را به صورت علنی به یمن بکشاند.

وی با اشاره به اینکه سرداران الحوثی اظهار کردند که اگر ایران موشک به یمن می‌داد ریاض و وهابتی وجود نداشت، گفت: آل سعود در کاخ خود نیز امروز امنیت ندارند.

امام جمعه فریدونکنار در پایان تاکید کرد: بعضی‌ها که در داخل گرایش به غرب دارند باید بیدار شوند چرا که آنها فقط به منافع خود می‌اندیشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا