کشاورزی محور توسعه سیمرغ است/ آماده شدن سند آمایش شهرستان

به گزارش بصیرنیوز،

مجتبی حبیب‌نژاد در جمع شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان در مسجد روستای تنبلا ضمن اشاره به توجه ویژه دولت در اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و در شهرستان‌ها هم با مسئولیت فرمانداران تشکیل شد و در این شهرستان به جهت برخورداری از خاک زرخیز و آب فراوان برای کشت محصولات کشاورزی و تقویت این حوزه اقدامات تأثیرگذاری انجام شد.

وی ضمن تشکر از نمایندگان روستاها به جهت بیان دغدغه و نیازهایشان در روستاها، خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌وجه نظرات غیر کارشناسی موردپذیرش نیست و تعریف سیاست‌ها، اهداف و طرح‌های غیر کارشناسی آسیب بسیار جدی به منطقه وارد نموده است و باید ضمن اصلاح نظرات به‌صورت کارشناسی و کانالیزه درراه توسعه شهرستان گام برداریم.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه قوانینی چون قانون برنامه ششم و قانون بودجه سال برای دستگاه‌های اجرایی فصل الخطاب است و نمی‌شود پروژه‌های و طرح‌هایی را تعریف کرد که با شعار سال مقام معظم رهبری در یک راستا نباشد، تصریح کرد: تعریف پروژه‌های متعدد غیر کارشناسی که تنها موجب هدر رفت بیت‌المال می‌شود در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیست کار بسیار نادرستی است.

وی در ادامه به تنگناهای مالی دولت اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیارد تومان اعتبار تنها برای روستاهای بخش مرکزی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص یافت و در این روستاها توسط دستگاه‌های اجرایی هزینه شد.

حبیب‌نژاد بابیان اینکه سند آمایش و توسعه شهرستان آماده‌شده است، اظهار کرد: به‌زودی این سند در اختیار دستگاه‌های اجرایی در شهرستان قرار خواهد گرفت و همه باید در راستای اهداف و سیاست‌هایی که مطالعات آمایش به ما نشان داد تلاش کنند و از هرگونه اقدام غیر کارشناسی پرهیز کنند.

وی افزود: مطالعات آمایشی به ما نشان داد که کشاورزی محور توسعه شهرستان است و در همین راستا دولت نیز کارهای بسیار خوبی انجام داده که می‌توان به تسطیح و یکپارچه‌سازی ۱۰۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان اشاره کرد و در سال جاری نیز بیش از ۵۳ درصد اعتبارات این حوزه در استان به شهرستان سیمرغ اختصاص پیدا کرد.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اهمیت ایجاد درآمد پایدار در روستاها، تأکید کرد: بیش از ۴۴۰ هکتار آب‌بندان در این شهرستان وجود دارد که باید با مشارکت مردم و دولت به بهره‌برداری حداکثر برسد و در این راستا نقش شوراها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: می‌توانند با یک برنامه‌ریزی درست و بهره‌گیری از همه منابع و جلب مشارکت‌های مردمی برای توسعه روستا و انجام طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی قدم بردارند.

حبیب‌نژاد در پایان نکاتی را در خصوص لزوم حفظ محیط‌زیست روستاها، توجه ویژه به فرهنگ روستایی، مدیریت پسماندها و همچنین لزوم تشکیل تعاونی‌ها و بهره‌مندی از خدمات و تسهیلات دولت برای پیشرفت روستا و ایجاد اشتغال مطرح نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا