بازداشت ۳۷ کارچاق کن و ۳ قاضی متخلف

به گزارش بصیرنیوز،حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه صد و بیست و دومین نشست خبری خود اظهار داشت: در طول حدود هشت و نیم ماه نزدیک به یک میلیون ارتباط مردمی داشته ایم و تا آخر آبان ماه ۹۱۷ هزار مورد ارتباط داشته‌ایم.

وی افزود: انتقادات و پیشنهاداتی مطرح بوده که قابل توجه بوده است، بعضاً پیشنهادات خوبی به مرکز رسیده که البته کل پیشنهادات ۱۷۰۰ مورد بوده است.

اژه ای با اشاره به رفع تصرفات از سوی قوه قضائیه گفت: در ۸ ماهه گذشته حدود ۲۸ هزار هکتار رفع تصرف داشته‌ایم که کمک قابل توجهی به مردم، بیت‌المال و دولت است.

وی در خصوص مواد مخدر نیز گفت: همیشه ۴۰درصد زندانیان ما مربوط به مواد مخدر هستند، یعنی به طور مستقیم به مواد مخدر مربوط می‌شوند. در طول ۸ ماهه امسال ۲۴۸ تن انواع مواد مخدر کشف شده که در یک مورد ۸ تن مواد در جاسک کشف شد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در آذر ماه ۶۰ نفر دستگیری داشتیم که اینها یا کارچاق کن، قاضی متخلف، وکیل و یا کارمند متخلف بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۷ نفر از این افراد کارچاق کن بوده اند، گفت: ۸ وکیل و ۳ قاضی هم در میان آنها بوده‌اند.

معاون اول قوه قضائیه درخصوص برخورد با برخی از افرادی که از بیت المال سو استفاده می‌کنند، گفت: ما تا جایی که توانسته‌ایم با همه کسانی که از بیت المال سو استفاده کرده‌اند، برخورد کرده ایم و حتی با آنهایی که موسوم به حقوق‌های نجومی هم بودند تا آنجایی که جرمی مرتکب شده بودند برخورد کردیم.

اژه‌ای ادامه داد: همانطور که می‌دانید برخی از این افراد جرمی مرتکب نشده بودند بلکه با نوعی تفسیر از قانون، پولی به آنها پرداخت شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا