روایت شاهدان عینی از ماجرای عاشورای سال ۸۸

به گزارش بصیرنیوز، قسمت جدید این برنامه با حضور محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سید محمدعلی صدری نیا کارگردان «زخم تازه» و با موضوع فتنه سال ۱۳۸۸، شرایط گروه‌های سیاسی مختلف در آن روزها و التهاب کشور در آن ایام روی آنتن می‌رود.

در ادامه محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به‌نقد و بررسی فرمی این فیلم مستند خواهند پرداخت. از نکات جالب‌توجه این قسمت از «به‌اضافه مستند»، می‌توان به تغییر مجری این برنامه اشاره کرد. سید محمدعلی صدری‌نیا که کارگردان مستند «زخم‌های تازه» است، این قسمت به‌عنوان کارشناس در برنامه حضور دارد و اجرای برنامه بر عهده‌ی محمدصادق باطنی از کارگردانان و مستندسازان جوان کشور است.

مستند «زخم تازه» روایتی از ناگفته‌های روز عاشورا در سال ۸۸ است. این روایت از زبان شاهدان عینی این ماجرا است که صبح تا ظهر آن روز را از نزدیک دیده‌اند و اکنون آن را در برابر دوربین بازگو می‌کنند. کارگردان این مستند برای اولین‌بار، پس از گذشت ۸ سال از این ماجرا، به سراغ شاهدان عینی آن رفته تا حقیقت را از زبان آنان بشنود. علاوه بر این، بسیاری از تصاویر آرشیوی که در این مستند آورده شده است، برای اولین بار است که در رسانه‌ی ملی پخش می‌شود.

۵ دی‌ماه ۱۳۸۸ که مصادف با روز عاشورای حسینی بود، یکی از پر اتفاق‌ترین ایام در سال ۱۳۸۸ است که رخدادهای زیادی در آن به وقوع پیوست. در این روز سرنوشت‌ساز، حادثه‌های ناگوار زیادی رخ داد که اتفاقات پس از خود را نیز تحت‌الشعاع قرار داد. مستند «زخم تازه» روایتی بی‌پرده و آشکار از زبان شاهدان عینی آن روز است. این مستند به کارگردانی سید محمدعلی صدری‌نیا تولیدشده است و محصول اداره فیلم و نمایش بسیج و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.این مستند برای اولین بار در برنامه به‌اضافه مستند رونمایی و اکران خواهد شد.

برنامه به‌اضافه مستند این هفته با اجرای محمدصادق باطنی، تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۵ دی‌ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۶ دی‌ماه ساعت ۹ و جمعه ۸ دی‌ماه ساعت ۱۳:۳۰ است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا