۹دی، پایان فتنه ۸۸ بود/بصیرت رهبری اجازه نداد فتنه به انقلاب لطمه بزند

به گزارش بصیرنیوز،محسن هاشمی رفسنجانی در پایان سی‌ودومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز اعضای شورای شهر تهران تذکراتی را در خصوص مباحثی از جمله زلزله و همچنین عدم کارآمد بودن سامانه ۱۳۷ ارائه کردند. 

وی تصریح کرد: از مسئولان شهرداری درخواست می‌شود که پیگیری موارد ارجاع شده به سامانه ۱۳۷ را همانند گذشته جدی بگیرند و مشکلاتی که از سوی شهروندان به این سامانه اطلاع داده می‌شود را پیگیری و بررسی کنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در ادامه جلسه امروز آقای خوانساری رئیس اتاق بازرگانی گزارشی را در خصوص ظرفیت‌های موجود بین اتاق بازرگانی و مدیریت شهری مطرح کردند و این در حالی است که به اعتقاد ما بخش خصوصی در تهران می‌تواند بخش مهمی از مشکلات را کاهش دهد.

هاشمی با اشاره به موقعیت بخش خصوصی در شهر تهران افزود: در شرایط فعلی که ما نیاز به منابع مالی داریم و با رکود ساخت و ساز در شهر تهران روبه‌رو هستیم، اتاق بازرگانی می‌تواند حمایت‌های لازم را از پروژه‌های شهری داشته باشد که برهمین اساس قرار شد جلسات منظمی بین کمیسیون‌ها با اتاق بازرگانی برگزار شود.

وی در ادامه به اهمیت زلزله در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در ستاد مدیریت بحران ۱۴ دستگاه و ۸۶ کارگروه وظایفی را به عهده دارند که در زلزله اخیر نیز پس از وقوع آن جلسات به صورت منظم تشکیل و مصوبات خوبی نیز به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در ادامه جلسه امروز بررسی طرح الزام شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تشکیل کمیته ارتقای ایمنی ساختمان‌ شهر تهران در دستور کار قرار گرفت که کلیات این طرح به تایید اعضا رسید، ضمن اینکه در ادامه جلسه بررسی اعتراض دو مالک به پلاک ثبتی به نظریه کمیسیون ماده ۷ در دستور کار اعضا قرار گرفت که در این موضوع نیز مورد تایید اعضا قرار گرفت.

هاشمی تصریح کرد: نامگذاری کوچه بی‌نام در محدوده ۱۶ شهرداری به نام شهید صبوری و همچنین میدانی بی‌نام در محدوده ۱۹ شهرداری تهران به نام شقایق دو موضوع دیگری بود که مورد تایید اعضا قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مبنی بر حذف طرح ترافیک سالانه و جایگزین شدن طرح ترافیک روزانه به جای آن گفت: بنده در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی مطالبی را دیده‌ام و بهتر است در این خصوص اظهارنظر نکنم و قاعدتا آقای علیخانی به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این زمینه اظهارنظر کند بهتر است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بازنگری طرح ترافیک بیان کرد: می‌توان در این زمینه از تجربیات سایر کشورها استفاده کنیم ضمن اینکه با توجه به وضعیت آلودگی هوا و ترافیک در شهر تهران باید بازنگری طرح ترافیک را مورد توجه قرار دهیم.

هاشمی گفت: بنده به عنوان رئیس شورا مطالبی را در خصوص بازنگری این طرح در ذهن خود دارم اما بهتر است در این زمینه نظر سایر دوستان را نیز بشنویم و شاید صحبت‌های بنده تشویش اذهان عمومی شود و شما می‌دانید که دادستان نیز بر روی این موضوع حساس است.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید ۲۴ وظیفه از سوی دولت گرفته شود و به مدیریت شهری واگذار شود که هنوز این امر محقق نشده است.رئیس شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد: با برقی کردن اتوبوس‌ها شرایط آلودگی در شهر تهران نیز کاهش پیدا کند.

هاشمی ادامه داد: هفته گذشته بنده به همراه شهردار تهران با رئیس مجلس جلسه‌ای را در خصوص مسائل شهر تهران از جمله موضوع آلودگی هوا و موضوع زلزله و تاب‌آوری شهر تهران داشتیم که قرار شد در این زمینه گزارشی از سوی شهردار تهران تهیه و ارسال شود که طبق آخرین گزارشی که به بنده رسیده است، آقای نجفی در این زمینه گزارش ۲۲ صفحه‌ای را آماده و به رئیس مجلس تقدیم کرده‌اند.

وی با اشاره به مصوبه سال ۸۹ دولت وقت بیان کرد: مصوبه خوبی در خصوص وظایف دستگاه‌ها در زمان وقوع زلزله است که نیاز است دستگاه‌ها طبق این مصوبه عمل کنند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با تاکید بر اینکه بنده هیچ اعتقادی بر سیاسی کردن شورا ندارم، گفت: شورا محلی برای موضوعات سیاسی نیست و وظیفه ما در شورا خدمت‌رسانی به مردم است هرچند در برخی مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… اعضا می‌توانند نظر خود را اعلام کنند.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه مترو تهران مکان مناسبی برای پناه گرفت در زمان وقوع زلزله محسوب می‌شود، گفت: مترو تهران تحمل ۸ ریشتر زلزله را دارد و ما نیز باید از ظرفیت آن استفاده کنیم.  در حال حاضر در ۱۲۴ ناحیه سوله مدیریت بحران پیش‌بینی شده که ما اعتقاد داریم در هر محله (۳۵۴ محله) باید سوله بحران ایجاد شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به سالگرد ۹ دی‌ماه اشاره کرد: راهپیمایی ۹ دی‌ماه در سال ۸۸ با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در واکنش به اعتراضات بعد از انتخابات سال ۸۸ انجام شد و این موضوع مطرح شد که در آن زمان به تاسوعا و عاشورای حسینی و ساحت حضرت امام حسین (ع) توهین شد.  دوستان انقلابی به میدان آمدند و پایانی بر فتنه ۸۸ بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در آن مقطع با تعریف فتنه بیان کردند عده‌ای می‌آیند در لباس دوست و کارهایی انجام می‌دهند که در باطن دشمن هستند و از آن سوءاستفاده می‌کنند ضمن اینکه برخی از دشمنان نیز با لباس دوست این کارها را انجام می‌دهند و ما باید مراقب باشیم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در آن زمان کشورهای فتنه‌گر خارجی نیز روی آن موج سوار شدند و عملا اختلافات را به سمتی می‌بردند که انقلاب زیر سوال می‌رفت و مشکلاتی را پیش روی آوردند که خوشبختانه امروز در موقعیتی هستیم که این غبارها برطرف شده و چهره خیلی‌ها روشن شده است و در نتیجه می‌توان گفت که فتنه‌ای که ایجاد شده بود با بصیرت کامل رفع شد و ما نیز در این مسیر قرار داریم و موقعیت‌سنجی مردم موجب شد این اختلافات لطمه‌ای به انقلاب نزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا