وزارت خارجه در آستانه تغییرات ساختاری

به گزارش بصیرنیوز،روز گذشته(شنبه) محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان دستور اجرایی شدن آغاز تغییرات ساختار جدید وزارت خارجه را ابلاغ کرد.

بر اساس این دستور، تغییرات از روز ۳۰ دی ماه اجرایی خواهد شد و طی ماه جاری احکام معاونت‌ها و انتصابات جدید صادر خواهد شد.

بنا بر اخبار کسب شده، سید عباس عراقچی معاونت سیاسی وزارت خارجه و غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند احتمالا به عنوان معاون اقتصادی منصوب خواهند شد.

همینطور احتمالا قرار است غلامحسین دهقانی سفیر و سرپرست سابق نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در معاونت حقوقی وزارت خارجه مشغول فعالیت شود.

اسامی معاونت‌ها برای تایید نهایی به دفتر رئیس جمهوری ارسال شده و در صورت تایید، به زودی احکام آنها صادر خواهد شد.

پیش از این مقامات وزارت خارجه از جمله وزیر و سخنگوی این وزارتخانه با اشاره به تحولات در ساختار وزارت خارجه اعلام کرده بودند که این تغییرات به منظور چابک سازی ساختار وزارت خارجه و اهمیت بیشتر به دیپلماسی اقتصادی انجام خواهد گرفت.

در این راستا معاونت‌های میدانی وزارت خارجه یعنی معاونت اروپا و آمریکا، معاونت عربی و آفریقا، معاونت آسیا و اقیانوسیه حذف و این معاونت‌ها به سطح مدیر کل خواهند رسید.

کلیه این مدیران کل‌ بوسیله یک معاونت که “معاونت سیاسی” نامیده می‌شود به وزیر خارجه مرتبط می‌شوند و امور از طریق این مدیر کل‌ها دنبال خواهد شد.

تغییرات ذکر شده هنوز نهایی نشده و بعد از تصمیم دفتر ریاست جمهوری از ۳۰ دی ماه عملیاتی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا