تردد کامیون‌های دودزا در تهران ممنوع شد

به گزارش بصیرنیوز،کیومرث کلانتری عصر امروز در حاشیه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در محل استانداری اظهار کرد: در جلسه امروز یکشنبه مصوباتی برای روزهای آینده مد نظر قرار گرفت که به طور حتم با دستگاههای کم کار در حوزه آلودگی هوا برخورد می‌کنیم.

وی افزود: وضعیت جوی کشور و استان تهران این هفته بهتر است و نیازی نیست تا طرح زوج و فرد از در منازل شهروندان اعمال شود؛ ضمن اینکه تصمیمی در رابطه با تعطیلی مدارس هم گرفته نشد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران یکی از دستورات جلسه کارگروه را موضوع بوی نامطبوع محور تهران به قم و حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: براساس مطالعات صورت گرفته ۲۸ کانون ایجاد بوی نامطبوع در این منطقه شناسایی شده و دستگاهها نیز گزارشهای مربوطه و اقدامات را ارائه کردند.

به گفته کلانتری، مصوب شد که ساماندهی تمامی فاضلابهای رها شده در اطراف شهرستانهای جنوبی و غربی استان انجام بگیرد و در این رابطه همه دستگاههای مربوط اعم از محیط زیست، فرمانداران و آب و فاضلاب فعالیت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همچنین در خصوص افرادی که در حوزه کمربندی اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم اقدام به قطع درختان کرده‌اند نیز مقرر شد بر اساس قانون برخوردهای لازم صورت می گیرد.

دبیر کار گروه کاهش آلودگی هوا تاکید کرد: در جلسه امروز مصوب شد تا پلیس با کامیون‌های بدون معاینه فنی، فرسوده و دودزا برخورد کند و از تردد این خودروها جلوگیری به عمل آورد.

کلانتری تاکید کرد: تردد کامیونهای بدون معاینه فنی و دارای آلایندگی و دودزا تا پایان دی ‌ماه در سطح شهر تهران ممنوع است و پلیس این پیگیریها را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: موظف شد که شهروندان در روزهایی که آلودگی بیشتر است از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند؛ ضمناً تمامی دستگاههای مرتبط نیز باید موضوع آلودگی هوا را با جدیت دنبال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا